Meta će omogućiti korisnicima u EU da odvoje svoje naloge na Instagramu, Facebooku i Messengeru 

Konkretno, Digital Markets Act (DMA) značiće da najveći provajder društvenih medija na svetu mora da se pridržava novih pravila.

PCPress.rs Image

DMA uključuje niz pravila koja imaju za cilj poboljšanje konkurencije na mreži

Pravila će uticati na korisnike u Evropskoj uniji, Evropskom ekonomskom prostoru (EU plus Island, Lihtenštajn i Norveška) i Švajcarskoj.

Implementacija se očekuje tokom narednih nekoliko nedelja, a pravna direktiva bi trebalo da stupi na snagu u martu, saopštila je Meta u blogu kompanije 22. januara.

U osnovi, to znači da ljudi i dalje mogu koristiti platforme Meta kompanije bez deljenja informacija između njih. Tipično, funkcionalnosti kao što su personalizovani sadržaj, ciljani oglasi i deljenje postova, biće implementirane između različitih društvenih medija aplikacija.

Promena se odnosi na izbor, kao i na važnu meru regulisanja načina na koji posrednici mogu deliti podatke između usluga. DMA, kako se navodi, uključuje niz pravila koja imaju za cilj poboljšanje konkurencije na mreži i izjednačavanje uslova za poslovanje onih firmi koje zavise od posrednika da obezbede svoje usluge.

Pročitajte i:  Meta proširuje plaćenu uslugu verifikacije za biznis klijente

Korisnici Facebooka mogu odlučiti da koriste Messenger kao samostalnu uslugu, ili čak ostati na njoj bez otvaranja naloga na glavnoj usluzi.

Promena će se takođe odnositi na Facebook Marketplace i Gaming, ali je upozoreno da ako se glavni Facebook nalog odvoji, na primer, moraćete da komunicirate sa kupcima i prodavcima putem emaila, umesto putem Messengera.

Kako da odvojiti svoje Meta naloge u EU?

S obzirom na trenutnu obavezu Meta kompanije da se prilagodi promenama u Evropi, korisnici mogu očekivati obaveštenja uskoro o tome kako će se to desiti. Gigant društvenih medija opisao je kako će se obaveštenja distribuirati sa svim relevantnim informacijama.

Meta je takođe istakla podršku za DMA: “Posvećeni smo nastavku napornog rada kako bismo se obezbedili da proizvodi Meta kompanije u EU poštuju DMA i pružaju vrednost ljudima – okupili smo veliki tim sa zaposlenima iz celog sveta i preko cele naše porodice aplikacija kako bismo to postigli.”

Ova promena dolazi nakon što je Google ranije ovog meseca najavio kako će reagovati na DMA. Oliver Bethell, direktor pravnih poslova, opisao je pripreme tehnološkog giganta, uključujući to da podaci neće više biti deljeni između platformi kao što su Youtube, Google Maps i Chrome.

Pročitajte i:  EU otvara novu istragu protiv Mete

Google već prikazuje obaveštenja na nekim telefonima, pitajući korisnike žele li zadržati povezane Google usluge.

Izvor: Readwrite

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: