Meta je pronašla marketinšku kompaniju iz Izraela sa stotinama lažnih naloga

Meta je otkrila izraelsku marketinšku firmu koja je koristila lažne Facebook naloge za vođenje kampanje uticaja na svojoj platformi, navodi se u najnovijem izveštaju o koordinisanom neautentičnom ponašanju. Šema je bila usmerena na ljude u SAD i Kanadi i objavljivala je o ratu između Izraela i Hamasa.

PCPress.rs Image

Detalji kampanje

Meta-ini istraživači su otkrili ukupno 510 Facebook naloga, 11 stranica, 32 Instagram naloga i jednu grupu povezanu sa ovim, uključujući lažne i prethodno hakovane naloge. Nalozi su se predstavljali kao “jevrejski studenti, Afroamerikanci i ‘zabrinuti’ građani” i delili postove koji hvale vojne akcije Izraela i kritikuju Agenciju za pomoć i rad Ujedinjenih nacija (UNRWA) i studentske proteste. Takođe su delili islamofobične komentare u Kanadi, tvrdeći da “radikalni islam predstavlja pretnju liberalnim vrednostima u Kanadi.”

Povezanost sa STOIC-om

Meta-ini istraživači su rekli da je kampanja povezana sa STOIC-om, “političkom marketinškom i poslovnom obaveštajnom firmom” sa sedištem u Izraelu, ali nisu spekulisali o motivima iza nje. STOIC je takođe bio aktivan na X-u i YouTube-u i vodio je web stranice “fokusirane na rat između Izraela i Hamasa i bliskoistočnu politiku.”

Pročitajte i:  Meta u aprilu dodaje AI u Ray-Ban naočare 

Otkrivanje i posledice

Prema Meta-i, kampanja je otkrivena pre nego što je mogla da izgradi veliku publiku i mnogi lažni nalozi su onemogućeni automatizovanim sistemima kompanije. Nalozi su dosegli oko 500 pratilaca na Facebook-u i oko 2,000 na Instagramu.

Izveštaj takođe napominje da su ljudi iza naloga koristili generativne AI alate za pisanje mnogih svojih komentara na stranicama političara, medijskih organizacija i drugih javnih ličnosti.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *