Meta kaže da planira da potroši još milijarde na veštačku inteligenciju
Pored većih troškova, vlasnik Facebook-a, Instagram-a i WhatsApp-a je predvideo manje prihode od očekivanih, što je rezultiralo strmoglavnim padom vrednosti njihovih akcija.
Meta ulaže milijarde u dalji razvoj AI
Kvartalni rezultati srede su naglasili Meta-ino prepozicioniranje kao kompanije spremne da kapitalizuje na opštem uzbuđenju za veštačkom inteligencijom.
Meta je predvidela u sredu da će prihodi za tekući kvartal biti niži od očekivanja Wall Street-a i rekla je da će potrošiti milijarde dolara više na svoje napore u veštačkoj inteligenciji, iako je prijavila snažne prihode i profit za prva tri meseca ove godine.
Prihodi kompanije, koja poseduje Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger, iznosili su 36,5 milijardi dolara u prvom kvartalu, što je porast od 27 procenata u odnosu na 28,6 milijardi dolara prethodne godine, i neznatno iznad procene Wall Street-a od 36,1 milijardu dolara, prema podacima koje je sakupio FactSet. Profit je iznosio 12,4 milijarde dolara, više nego dvostruko u odnosu na 5,7 milijardi dolara prethodne godine.
Ali rad na veštačkoj inteligenciji Meta-e, koji zahteva značajnu računarsku snagu, dolazi sa visokom cenom. Kompanija iz Silicijumske doline je rekla da planira da poveća svoju prognozu troškova za godinu na 35 do 40 milijardi dolara, što je više u odnosu na prethodnu procenu od 30 do 37 milijardi dolara. Ovo je motivisano velikim investicijama u infrastrukturu za veštačku inteligenciju, uključujući centre podataka; dizajn čipova; i istraživanje i razvoj.
Meta je takođe predvidela da će prihodi za tekući kvartal biti od 36,5 do 39 milijardi dolara, što je manje od očekivanja analitičara.
Kombinacija većih troškova i manjih prihoda od očekivanih uplašila je investitore, koji su Meta-ine akcije poslali na više od 16 procenata niže u sredu popodne, nakon što su završili redovno trgovanje na 493,50 dolara.
“Meta-ina zarada trebalo bi da posluži kao jasno upozorenje kompanijama koje izveštavaju ovog kvartala,” rekao je Thomas Monteiro, stariji analitičar na Investing.com-u. Iako su rezultati kompanije bili snažni, “nije toliko važno kao prijavljivanje očekivanja o smanjenju prihoda” za tekući kvartal, dodao je, ističući da “investitori trenutno gledaju u blisku budućnost sa velikim nepoverenjem.”
Meta, koja je poslednjih godina bila u stalnoj tranziciji, sve više se pozicionirala da kapitalizuje na veštačkoj inteligenciji. Tehnologija je privukla nagli porast interesovanja nakon eksplozije generativne veštačke inteligencije, koja može da proizvodi tekst, video, audio i slike. Mark Zuckerberg, izvršni direktor Meta-e, godinama je ulagao u unapređenje veštačke inteligencije, neka od tih unapređenja poboljšala su sisteme oglašavanja kompanije i ojačala su prihode.
Nakon što je OpenAI objavio ChatGPT chatbot 2022. godine, gospodin Zuckerberg je Meta-u ponovo usmerio da uključi proizvode pokretane veštačkom inteligencijom u skoro svaki deo svog carstva, od alata za pretragu Instagram-a i Facebook-a do softvera za generisanje slika i pametnih naočara. Prošle nedelje, Meta je predstavila nove verzije svog A.I.-pokretanog softvera za pametne asistente koji je integrisan u sve svoje aplikacije. Zuckerberg je takođe potrošio milijarde dolara investirajući u grafičke procesorske jedinice, ili GPU-ove, čipove koji mogu da obavljaju kompleksne proračune kako bi pokrenuli veštački inteligentne sisteme. Ali Meta i dalje troši milijarde dolara prateći viziju Zuckerberga o imerzivnom digitalnom svetu metaverza. Reality Labs, Meta-ina hardverska divizija, izgubila je oko 3,8 milijardi dolara u prvom kvartalu dok je ostvarila 440 miliona dolara prihoda, snažno trošeći na izgradnju virtuelnih i proširenih stvarnosti naočara i softvera, kao i Horizon operativnog sistema za V.R. naočare.
Na konferenciji sa investitorima u sredu, Mark Zuckerberg je rekao da su Ray-Ban pametne naočare Meta-e – napor Reality Labs-a – bile rani uspeh i da su neki modeli rasprodati na nekim tržištima. Meta je nedavno ažurirala naočare sa A.I. softverom koji deluje kao vrsta audio asistenta koji može odgovarati na pitanja ili prevoditi tekst na različite jezike.
Meta je doživela nekoliko uspona i padova u poslednjih nekoliko godina. Nakon porasta korisnika i aktivnosti tokom početnih blokada izazvanih Covid-19, njen posao bio je pogođen padom digitalnog oglašavanja 2022. godine. Prošle godine, gospodin Zuckerberg je pokrenuo program smanjenja troškova, odlučujući se za otprilike trećinu radne snage kompanije i smanjenje slojeva srednjeg menadžmenta.
Prihodi su od tada porasli, podržani oporavkom na tržištu oglašavanja i sve više ljudi redovno se vraća na jednu ili više aplikacija kompanije.
U sredu, Meta je rekla da više od 3,24 milijarde ljudi koristi jednu ili više njenih aplikacija svakog dana. Na konferenciji sa investitorima, Mark Zuckerberg je posebno pohvalio WhatsApp, napominjući da je to servis za poruke kojem ljudi redovno se vraćaju.
Imao je i poruku za akcionare Meta-e: Budite strpljivi sa nama. “Istoriski smo videli mnogo volatilnosti naših akcija u ovoj fazi naše proizvodne strategije,” rekao je na konferenciji sa investitorima.
Pokazao je na Reels, Meta-in proizvod sličan TikToku, i Stories, servis za nestajuće foto i video poruke kompanije. Iako ti elementi nisu imali trenutni način za donošenje novca, brzo su rasli i na kraju su se pokazali profitabilnim, rekao je. Zuckerberg je rekao da se Meta obično fokusira na izgradnju novih proizvoda koji će koristiti što veći broj ljudi pre nego što se zabrinjava o tome kako da profitira od njih.
“Svi bismo trebali imati prilično poverenje da ako su te stvari na dobrom putu za skaliranje, na kraju će postati veoma veliki poslovi,” rekao je Zuckerberg.
Izvor: Nytimes