Microsoft će koristiti sopstvene čipove za AI zadatke

Microsoft je najavio projekat koji je „godinama tajno usavršavao;“ Njegov sopstveni silicijum u obliku dva nova serverska čipa. Kompanija je predstavila plodove svog rada u Microsoft Ignite-u, pokazujući Azure Maya AI Accelerator i Azure Cobalt CPU. Ovo poslednje, od kojih kompanija sa zadovoljstvom priznaje da je zasnovano na ARM-u, i dalje može izgledati nezamislivo očima tako naviknutim na dominaciju Microsofta i Intela na računarskom tržištu.

PCPress.rs Image

OpenAI dao povratne informacije o čipovima

Kompanija se obratila OpenAI-u da dobije povratne informacije o Azure Maya-i i da koristi modele kompanije za testiranje. Izvršni direktor OpenAI Sem Altman rekao je da će ažurirani Microsoft-ov Azure takođe pružiti priliku za obuku poboljšanih modela i učiniti ih pristupačnijim korisnicima.

Prilagođeno dizajnirani čipovi mogu dodatno optimizovati Microsoft-ovu infrastrukturu umesto da se oslanjaju na opcije treće strane. „Slično kao što vam izgradnja kuće omogućava da kontrolišete svaki izbor dizajna i detalja, Microsoft vidi dodavanje domaćih čipova kao način da osigura da je svaki element prilagođen za Microsoft Cloud i AI radna opterećenja“, objašnjava se u blogu kompanije. „Čipovi će se ugnezditi na prilagođene serverske ploče, smeštene u stalke po meri koji se lako uklapaju u postojeće Microsoft centre podataka. Hardver će raditi ruku pod ruku sa softverom — zajednički dizajniranim da bi se otključale nove mogućnosti i mogućnosti.“

Pročitajte i:  Novi AI planovi Microsoft-a - pretvaranje korisnika u crtanu animaciju

Kompanija planira da koristi novi Maya 100 AI Accelerator za pokretanje nekih od najvećih internih AI radnih opterećenja Microsoft Azure. Microsoft tvrdi da će i akcelerator i Azure Cobalt CPU poboljšati efikasnost i performanse. Čipovi će doći do Microsoftovih centara podataka početkom sledeće godine radi pokretanja usluga kao što su Microsoft Copilot (sada obuhvata Bing Chat) i Azure OpenAI Service.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: