Apple se pridružuje kompanijama Meta i ByteDance u protestvovanju protiv EU

Apple se pridružio vlasniku Meta i TikTok-a ByteDance-u u osporavanju definicija njihovih platformi u okviru Zakona o digitalnim tržištima (DMA) EU. Zakonodavstvo dozvoljava regulatorima da odrede usluge ili platforme dominantnih kompanija kao „čuvare kapije“, ili dovoljno velike i moćne da deluju kao usko grlo između preduzeća i kupaca, koje onda može da kazni za zabranjeno ponašanje.

PCPress.rs Image

Apple među ciljanim kompanijama

Trenutno se cilja na 22 servisa čuvara vrata koje vodi šest velikih tehnoloških kompanija (Apple, Microsoft, Alphabet-ov Google, Meta, Amazon i ByteDance-ov TikTok). Zakon podstiče konkurenciju naklonjenu potrošačima, sprečavajući preduzeća da nameću nepravedne uslove kupcima.

Sud pravde EU (preko Rojtersa) objavio je u petak o Apple-ovom zvaničnom prigovoru, najavljujući da se proizvođač iPhone-a pridružio Meta i ByteDance-u u osporavanju njegovih odluka. Iako detalji žalbe nisu javni, Bloomberg News je prošle nedelje izvestio da će Apple osporiti oznake vratara i za App Store i za iMessage. Kompanija je ove nedelje saopštila da će uskoro podržati RCS na iPhone-u, potencijalno uklanjajući jednu od kostiju u EU koju treba izabrati sa iMessage zaključavanjem potrošača.

Pročitajte i:  Apple je najavio RCS podršku

Microsoft i Google su navodno prihvatili svoje DMA oznake, dok su Meta i ByteDance osporavali svoje. Meta je posebno ispitivao oznake vratara Messenger-a i Marketplace-a, tražeći da razjasni zašto su one uključene. (Meta nije osporila uključivanje Facebooka, Instagrama i WhatsApp-a.) Kompanija je tvrdila da je Marketplace usluga od potrošača do potrošača, a Messenger je funkcija ćaskanja na Facebook-u, a ne onlajn posrednik.

U međuvremenu, ByteDance tvrdi da je TikTok izazivač na društvenom tržištu, a ne uspostavljeni čuvar kapije. Tvrdilo je da bi određivanje svoje platforme kao takve služilo samo za zaštitu etabliranih kompanija.

Kao i Zakon o digitalnim uslugama (DSA), DMA ima značajne članove. Kompanije koje se ne pridržavaju mogu se suočiti sa kaznama do 10 procenata svog globalnog prometa, do 20 procenata za ponovljene prekršaje i periodičnim kaznama do pet procenata njihovog prosečnog dnevnog prometa. Druge kazne, uključujući otuđenje delova preduzeća, takođe bi mogle biti uključene nakon tržišnih istraga.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: