Neinteligentni botovi za lakše razgovore

Tehnološki giganti se utrkuju u kreiranju inteligentnih botova, a koji bi se koristili od jednostavnih situacija kao što je pomoć pri popunjavanju formulara, pa sve do onih složenijih, a koje uključuju kompleksnu i smislenu komunikaciju.  Oni koji imaju glasovne sposobnosti sve su bliže tome da verno podražavaju ljudski glas, te da koriste i elemente poput „hm,“ a koji govor čine uverljivijim.

Tako su chatbot-ovi postali uobičajeniji nego što se misli, pa je 2016. Facebook predstavio Messenger botove, koje kompanije širom sveta sada koriste za jednostavne zadatke, a poput naručivanja manjih količina robe, osnovne komunikacije sa korisnicima, te druge. Ipak, korisnici često nisu zadovoljni, a zbog toga što ono što očekuju često nije u skladu sa programiranim mogućnostima botova.

Tehnološke kompanije ne odustaju od botova, pa se očekuje da taj deo tržišta do 2025. dostigne vrednost od milijardu dolara. Ipak sve je više onih koji ukazuju na to da bi kompanije trebalo da odustanu od jurnjave za sofisticiranim botovima, te da se okrenu onome što je korisnicima zaista potrebno kada je ova tehnologija u pitanju.

Pročitajte i:  Svaki četvrti korisnik briše Facebook aplikaciju sa telefona

Jedna od kompanija koje se kreću u tom smeru je i Landbot, startap koji posluje tek godinu dana, a koji se fokusira na botove koji korisnicima pružaju minimum u komunikaciji, i ni reč više od toga. Ideja za „nešto manje inteligentne botove“ usledila je nakon zaključka da postoji veliki procep između funkcionalnosti botova i onoga što korisnici očekuju, te ma koliko da su botovi trenirani, korisnici očekuju više, što zapravo znači da ne žele da primete razlike koje postoje u odnosu na komunikaciju sa drugim ljudskim bićima.

Do toga najverovatnije dolazi zato što korisnici od tehnologije očekuju naučno-fantastične scenarije, pa je Landbot odlučio da svoje botove trenira za najjednostavnije funkcije, a tako da korisnici ne mogu da očekuju više. Alatka podrazumeva davanje odgovora na postavljena pitanja, te pružanje drugih informacija, a koristi je već 50 kompanija iz celog sveta.

Čovečanstvo je opsednuto stvaranjem savršene veštačke inteligencije, pa ni tržište botova nije pošteđeno, te se u tom procesu stvaraju brojne zablude koje, na kraju, samo donose štetu. A stvar je prilično jednostavna: ljudi su najsrećniji kada dobiju rezultate koje očekuju, pa bi kompanije, bar kada su botovi u pitanju, trebalo da se vode onim zlatnim pravilom: manje je više.

Pročitajte i:  Facebook pravi data centar vredan milijardu dolara

Izvor: Futurism

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.