Nov pristup prodaji i izdavanju stanova

Da se dobre ideje daleko čuju dokaz je City Expert, kompanija koja je pokrenula sajt s prodajom i iznajmljivanjem stanova. Drugačiji pristup problematici, sveže ideje i dobra realizacija proveren su recept za uspeh, a u prilog tome ide i činjenica da ih je prepoznao SC Ventures i u njih uložio 700.000 evra.

Imali smo priliku da popričamo s Milanom Todorovićem, izvršnim direktorom kompanije City Expert, na temu njihovog poslovnog modela, pristupa izdavanju i prodaji stanova, ali i kreiranju uspešne kompanije koja je privukla ovako veliku investiciju.

Na našem tržištu izdvojili ste se pre svega novim pristupom izdavanju i prodaji stanova. Kako ste došli na ideju da napravite jedan potpuno drugačiji portal?

Kao korisnici tadašnjih portala za nekretnine, shvatili smo da iskustvo pretrage nije tako jednostavno i da je osećaj kako ta nekretnina izgleda vrlo štur. Dakle, nije bilo prevelikih očekivanja pre nego što bismo pogledali stan – tek kada smo tamo fizički, možemo da sagledamo kako uopšte nekretnina izgleda. To je dovodilo do ogromnog gubljenja vremena na obilaženje stanova. Takođe, bilo je nemoguće uporediti dve nekretnine jer su se informacije razlikovale od oglasa do oglasa, pa se izbor svodio na trenutak kada vam presednu obilaženje i razgledanje. City Expert je to promenio tako da svaki korisnik može da očekuje isto od svake prezentacije nekretnine, bez obzira na to da li su to informacije ili medijski materijal (dakle fotografije, video, mapa stana). Kada bi trebalo da opišem iskustvo traženja stana putem City Expert‑a, to bi bile tri reči – jednostavno, lako i transparentno.

Zbog čega je važno da svaki stan ima fotografije i video koji vi pravite, kao i plan?

Da bi svaki korisnik mogao da stekne utisak kako zapravo ta nekretnina izgleda. Interaktivni tlocrt radi tako što prikazuje fotografije kada pređete mišem preko prostorije na planu prostora. To je ključan detalj, jer smo zapazili da iz oglasa na portalima ne može da se stekne realan utisak o rasporedu prostorija, da nedostaje nešto što bi nasumične fotografije povezalo u jasnu celinu. Upravo smo tim interaktivnim tlocrtom i video‑turom pokušali da pomognemo korisnicima da iz svoje fotelje steknu potpun doživljaj stana. Fotografije su visoke rezolucije, urađene profesionalnim DSLR aparatima s širokougaonim objektivom, tako da svaki korisnik može da vidi celu prostoriju sa svim detaljima. Ništa ne skrivamo, jer je cilj našeg portala da transparentno pokaže svaki kutak nekretnine i predoči sve prednosti, ali i mane.

Vaš uspeh na ovom polju nije ostao neprimećen, kako kod onih koji traže stanove, tako i kod onih koji investiraju u dobre startape. Kakav je osećaj kada neko ima poverenja da vam za dalji razvoj da na raspolaganje 700.000 evra?

Dobar start 2015. godine i veliki broj poseta, klijenata i korisnika omogućio nam je da budemo vidljivi i potencijalnim investitorima. Tako nas je našao i South Central Ventures, koji je investirao u naš dalji razvoj i širenje. Kada je u pitanju osećaj koji imate kada vam neko poveri veliku sumu novca za razvoj – on je poprilično čudan. S jedne strane, imamo veliku obavezu i odgovornost, a s druge, potvrdu da smo na dobrom putu i da pored nas, osnivača, još neko vidi potencijal u tome što radimo.

Da li je ovaj novac došao s nekim obavezama? U kom smeru su krenule investicije?

Kada neko investira novac u vas, obaveze su, pre svega, da opravdate očekivanja i ostvarite neke dogovorene rezultate. To daje celoj priči dodatnu ozbiljnost i posvećenost. Pored toga, obavežete se da imate još jednog partnera u firmi, što za Venture Capital fondove uopšte nije loše, jer iza njih stoje ozbiljni ljudi koji, pored novca, mogu da vam pomognu znanjem i vezama koje su ponekad važnije i od samog kapitala.

Mnoge buni zbog čega je jedna agencija za nekretnine (jer to je bazični model u Srbiji) „dobila“ toliki novac. Ljudi malo znaju da smo u pozadini radili na istraživanju i planu kako da korisničko iskustvo koje imamo na portalu napravimo skalabilnim, čime bismo omogućili brži razvoj i izlazak na druga tržišta. Dosta novca uloženo je u infrastrukturu, istraživanje pravog modela i softverski razvoj.

Prošlo je godinu dana od finansijske injekcije. Koji su vidljivi rezultati?

Ne volimo previše da se hvalimo, ali City Expert je vodeća agencija na teritoriji Beograda, s kontaktom s više od 45.000 korisnika i klijenata. Imamo više od 1,7 miliona jedinstvenih korisnika sajta sa preko 18 miliona pregleda stranica, odlično rangiranje u pretraživačima (prva tri na Google‑u) za najčešće ključne reči za branšu posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti. Imamo više od 12.000 objavljenih nekretnina i 5.000 realizovanih poslova, priznanje za najbolji sajt u oblasti nekretnina u Srbiji i jedan od najboljih online servisa u Srbiji (PC Press Top 50 – 2016). Pored toga, krenuli smo da radimo po malo drugačijem modelu i na tržištu Beča u cilju istraživanja tržišta.

Da li planirate proširenje delatnosti ili neku ozbiljniju promenu u pristupu usluga koje vaš portal nudi?

Ako pričamo o Srbiji, tačnije o Beogradu i Novom Sadu, nećemo drastično menjati poslovni model, ali svakako planiramo nadogradnje koje će omogućiti još bolje iskustvo u traženju idealne nekretnine.

Za poslovanje van granica imamo velike planove i nameru da uđemo na neka ozbiljna tržišta Evrope. Za druga tržišta pripremamo nešto drugačije od ovoga u Srbiji, u potpunosti skalabilno, sa ciljem da prenese što bolje iskustvo koje nudi postojeći portal u Srbiji. Naredni izazov nam je da kreiramo dobar tim koji će na međunarodnom tržištu raditi u cilju poboljšanja iskustva prilikom traženja svog doma i generalno digitalizacije tržišta nekretnina.

 www.cityexpert.rs

(Objavljeno u PC#249)

Facebook komentari: