Nove tehnologije i obrazovanje u Srbiji

U februaru je, sada već tradicionalno, po četvrti put održana godišnja konferencija i sajam Nove tehnologije u obrazovanju. Ove godine, i sama sam se našla među zvaničnim blogerima manifestacije i bila u prilici da iz prve ruke vidim i saznam šta se sve u našem obrazovanju radi i postiže i da li smo i koliko u zaostatku za trendovima i upotrebom
novih tehnologija u svakodnevnoj edukaciji mladih.

PCPress.rs ImageBBC, Britannica, Cisco, Comtrade, Microsoft, Oracle samo su neka od poznatih svetskih i naših IT kompanija koje su učestvovale u naučno‑edukativnom događaju jedinstvenom u regionu. Tokom tri dana, koliko je manifestacija trajala, učesnici i publika bili su u prilici da steknu nova saznanja iz oblasti informacione tehnologije, digitalne komunikacije i, uopšte, primene digitalnih alata u sopstvenom usavršavanju i svakodnevnom radu s decom.

Prateći predavanja, razgovarajući sa učesnicima i izlagačima, saznala sam za neke sjajne ideje i praktične predloge za osavremenjivanje obrazovanja ne samo u svetu već i kod nas. Takođe, videla sam da već postoji mnoštvo konkretnih rešenja, ideja i aplikacija koje se koriste u nastavi širom Srbije. Od toga da sve više dece koristi Vučila, aplikaciju za jednostavnije i zabavnije učenje pravopisa, po ideji niškog profesora srpskog jezika Milana Petrovića, do činjenice da imamo lokalnu i besplatnu aplikaciju s pričama Branka Ćopića pomoću koje, ne samo što se mališani bolje upoznaju s jednim od naših najpoznatijih književnih velikana već mogu bolje i kvalitetnije da razvijaju govor i razumevanje jezika. A da najmlađi i te kako prihvataju inovacije u obrazovanju, govore primeri poput profesorke Aleksandre Mihajlović koja je na svom predavanju pričala o tome na koje načine deca usvojeno znanje iz gradiva prikazuju tokom odgovaranja i to ne recitovanjem naučenih pojmova, već izradom kratkih filmova i animacija s konkretnim odgovorima i debatama na zadate teme.

Među brojnim izlagačima na sajmu, poseban utisak na mene ostavila je ideja BBC‑ja o Micro:Bit sistemu, tačnije mini‑računaru pomoću kojeg deca mogu brzo, lako i jednostavno naučiti da kodiraju. Sistem su razvili za decu različitog uzrasta i već podelili u milionskom broju širom Velike Britanije kako bi ih motivisali i naučili da rade velike stvari na jednostavan i zabavan način. Turnitin, online servis za otkrivanje originalnosti seminarskih radova i zadataka, koji koriste fakulteti, univerziteti i organizacije (mediji) širom sveta, takođe se pokazao kao odličan alat za profesore jer dobijaju jasan i konkretan uvid u to da li je, koliko i odakle nekog materijala pozajmljeno od nenavedenog izvora, ali i pomažu studentima da pravilno citiraju, razvijaju svoje autentične stilove pisanja i način razmišljanja.

Ako znamo da digitalna pismenost i kompetencija više nisu stvar izbora već neophodne veštine u današnjem svetu, jasno je da stvari treba menjati i u samom obrazovnom sistemu. Zbog toga su konferencije poput ovih značajne kako za kompanije i nastavni kadar, tako i za našu decu i čitavu zemlju jer se učenjem dece veštinama koje su potrebne danas i sutra višestruko doprinosi napretku društva u celini.

Kao nekog ko se bavi digitalnim komunikacijama i marketingom i kao roditelja, veoma me raduje i ohrabruje činjenica da se obrazovanje u Srbiji menja nabolje. Poseta konferenciji Nove tehnologije u obrazovanju dodatno me je uverila da imamo odlične nastavnike s velikim, primenjivim idejama; nastavnike koji su i sami gladni novih znanja i kontinuiranog usavršavanja; kao i da imamo strane kompanije i organizacije sa sedištem kod nas koje su spremne i već ulažu u osavremenjivanje alata i načina rada s decom i mladima na obrazovnom polju, kao što to radi British Council.

Lepe i korisne priče, bile su spakovane u tri dana konferencije, a sigurna sam da će mnoge ideje postati stvarnost, zahvaljujući zainteresovanim nastavnicima i kompanijama koje prepoznaju njihovu spremnost.

Tekst je realizovan u saradnji s British Council‑om.

Ivana Ćirković

(Objavljeno u PC#241)

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,