Novi iPhone kriv za Apple-ov gubitak
Nakon što je Apple predstavio nove uređaje među kojima je i iPhone X, dobio je oštre kritike da nije dovoljno inovativan kao što se očekivalo. Prema izveštajima, kompanija je izgubila oko 50 milijardi dolara tržišne kapitalizacije za 10 dana.
Cena Apple-ove akcije je počela da pada 12. septembra od trenutka predstavljanja iPhone X i do 22. septembra pala je za 5,6%. Poređenja radi, Apple je izgubio više od tržišne vrednosti Target-a, eBay-a, TJX, Northrop Grumman ili Ford Motor-a zajedno, koji ukupno imaju tržišnu vrednost manju od 50 milijardi dolara.
Uzrok ovome je činjenica da iPhone X nije dovoljno inovativan, cena od 999 dolara je previsoka, kao i to da je datum puštanja u prodaju pomeren za 3. novembar što baca sumnju u njegove performanse. Iako je iPhone 8 pušten u prodaju korisnici imaju mlaku reakciju, dok neki odlažu kupovinu čekajući iPhone X, tako da ovo može dovesti do gubitka kupaca. Ovaj neuspeh iPhone-a nije samo Apple-ov problem, iz prostog razloga što je ova kompanija prva na listi tržišne kapitalizacije koja ima uticaja na svetsku berzu i ima dobavljače komponenti širom sveta.
Izvor: BusinessKorea