Održan SAP Hybris Day
U utorak, 10. maja 2016. godine kompanija SAP je u Beogradu organizovala SAP Hybris Day
Poslovanje se kroz vreme korenito menjalo i transformisalo. Tako se iz industrijske ekonomije, u kojoj je suština bila da se na zahteve korisnika odgovori razvojem novih proizvoda, prešlo u potrošačku, gde su se kompanije trudile da povećaju želju korisnika za svojim proizvodima kroz reklame. Sada ulazimo u digitalnu ekonomiju u kojoj kompanije moraju da se angažuju oko sve zahtevnijih korisnika kako bi ostvarile poslovni uspeh. To je i razlog zašto je SAP obavio akviziciju kompanije Hybris i sada omogućava svojim korisnicima da na platformi SAP Hybris (integrisana front-office platforma u čijoj osnovi je SAP HANA), rade u realnom vremenu u nekoliko modula Hybris namenjenih prodaji, marketingu, trgovini i uslugama.
Govoreći o karakteristikama i prednostima rešenja SAP Hybris, Ivan Grujović, Senior Sales Executive, SAP Hybris South East Europe osvrnuo se na istraživanja koja pokazuju potrebu korišćenja integrisane front-office platforme. Naime, bilo je potrebno 75 godina da 50 miliona ljudi počne da koristi telefon, 38 godina da isti broj koristi radio, 13 godina za televiziju, a danas je potrebno samo 35 dana da nova video-igra stigne do brojke od 50 miliona korisnika. Koliko je teško kompanijama da na pravi način priđu svojim korisnicima, jasno se vidi iz podataka da čak 99,76% oglasa na webu niko nikada ne pogleda, da se 57% procesa kupovine završi pre nego što korisnik ostvari prvi kontakt sa prodajnim timom neke kompanije, a čak 60% kupaca odustane od kupovine zato što nisu zadovoljni uslugama kompanije od koje kupuju.
Danas su se navike korisnika dramatično promenile. Oni više ne čekaju da im kompanije kroz svoje marketinške i prodajne kanale ponude nove proizvode ili usluge, već sami istražuju i tačno znaju šta žele i pre nego što se neki proizvod ili usluga pojave na tržištu. Tako 80% korisnika svoju povezanost sa brendom počinju online istraživanjem. Mobilne telefone tokom posete prodavnici koristi 33% korisnika kako bi potražili dodatne informacije o proizvodima, a 20% njih odgleda neki video o proizvodu ili usluzi. Pet puta je veća verovatnoća da će korisnici kupiti u prodavnici proizvod o kome su već imali saznanja i o kome su napravili online istraživanje. Iz ovoga je jasno da svaka kompanija mora da ima mnogo informacija o svakom svom korisniku, kako bi mu na pravi način i u pravom trenutku približila svoje proizvode.
Danas kompanije moraju u realnom vremenu da isporučuju korisnicima tačno ono što oni žele i što im treba. To se postiže tako što se navike svakog korisnika prate. Hybris je alat koji analizira šta je korisnik radio i šta trenutno radi u bilo kom vidu komunikacije sa kompanijom, kako bi mogao da predvidi šta je to što bi korisnik želeo u budućnosti.
Platforma za trgovinu je omnikanalna, što znači da integriše sve digitalne i fizičke tačke dodira sa klijentom unutar jedne platforme. Samim tim, komunikacija potrošača sa kompanijama izuzetno je kompleksna i odvija se na brojne načine: na sajtu, putem mobilnih uređaja, korisničkog servisa, društvenih mreža ili na prodajnom mestu. Hybris pomaže kompanijama da unaprede poslovne rezultate usvajanjem dodatnih prodajnih kanala i pružanjem doslednog korisničkog iskustva u svim kanalima, kao i korišćenjem alata neophodnih za povećanje prihoda i efikasnosti. Hybris omogućava da poslovna politika postane potpuno okrenuta ka klijentu, jer je klijent taj koji preuzima kontrolu nad poslovnim odnosom. Korisnici rešenja SAP Hybris mogu da biraju i segmentiraju proizvode ili oglasne kampanje prema ciljnim grupama, kao i alate koji će se tom prilikom koristiti. Prava snaga ove platforme leži u njenoj prilagodljivosti svakom korisniku i njegovim potrebama.
Primer iz prakse predstavili su gosti iz Agrokora sa svojim online tržnim centrom. Abrakadabra je jedina e-commerce platforma u regiji koja podržava čak četiri poslovna modela: CrossDock, Marketplace, Deposit i Dropshipment.
Izvor: SAP