Otkrivene nepoznate informacije o Tetrisu

Alexey Pajitnov, kreator Tetrisa, kao i njegov partner Henk Rogers, koji je pomogao da ova igra dobije kultni status, otkrili su neke, do sada nepoznate informacije koje su vezane za jednu od najpoznatijih igara svih vremena.

PCPress.rs Image

Jedna od njih je poreklo pesme koja je postavljena kao muzička pozadina u verziji igre za Game Boy. U pitanju je Korobeiniki, stara ruska narodna numera. Ona je odabrana jer Alexey i Henk, kada je 1988. godine Tetris predstavljen u Japanu, nisu želeli da bude povezan sa hladnim ratom.  

Originalna verzija Tetrisa napisana je u Pascal-u, na ruskom Electronica 60 računaru i imala je između 700 i 800 linija koda. Umesto kvadratića, upotrebljene su srednje zagrade, koje su reprezentovale blokove od kojih su sastavljeni elementi, kako bi mogli da se prikažu na monohromatskom tekstualnom ekranu. Nakon toga, igra je portovana u C programski jezik, i ta verzija je postala široko dostupna korisnicima.

Pajitnov je naveo da je, prilikom razvoja igre, imao velikih problema sa generatorom slučajnih brojeva, koji je uvek startovao sa istim brojem. Zato je morao da osmisli način kako da se započne sa nasumičnim brojevima. Kasnije, tokom godina, ovaj sistem je razvijan, pa je napravljena varijanta u kojoj nikad nije bilo više od 13 različitih elemenata između dve dugačke linije sastavljene od četiri kvadrata. Ipak Alexey smatra da je ta odluka bila pogrešna, i da je igra izgubila na draži, jer su svi ozbiljni igrači znali da će ovaj element da se pojavi uskoro i mogli su da prilagođavaju strategiju igranja tome (da pripreme odgovarajuće mesto za nju).

Ove, i mnoge druge detalje možete da pogledate u intervjuu nazvanom Unsolved Tetris Mysteries koji su Alexey i Henk dali za ArsTechnica.

Izvor: ArsTechnica

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,