Zebra

Panel: eCommerce spas od katastrofe | BIZIT 2020

Prvi panel BIZIT-a je održan pod nazivom eCommerce: spas od katastrofe. Svi smo svesni kolika je vrednost elektronske trgovine, što se naročito pokazalo u vremenu pandemije, koja nikako da prođe. Sam panel je, kao i cela konferencija, održan hibridno, te se deo panelista javio putem video linka a deo uživo, sa bine Kluba Poslanika. Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Zapadnog Balkana Mastercard-a i Predrag Milićević, rukovodilac Sektora marketinga i komunikacija RNIDS su se javili putem video linka, dok su Ivan Tanasković, Head of E-Commerce Planete sport Zorana Milidrag, President of eComm Association Serbia koja je obavljala funkciju moderatora, bili uživo prisutni.

Online trgovina je postala neophodnost a „sve više ljudi stiče poverenje u plaćanje online“, rekla je Zorana. Učesnici su konstatovali da je u pojedinim oblastima zabeležen rast od više stotina procenata, a da se u svim domenima beleži konstantan rast, te da je trgovina putem Interneta postala izuzetno važna. “Čak 73% kupaca kombinuje online i offline iskustvo plaćanja i čak 7 od 10 ispitanika veruje da se neće vraćati na korišćenje keša. Manje od jedne petine građana nije sigurno u internet plaćanja, što je evidentan i značajan napredak u odnosu na prošle godine”, rekao je Nikola. Podjednako je važno da navike stečene ovim putem neće nestati, već će ostati, kao i da je korona mnogo uticala na potrebe potrošača. Čak 9 od 10 potrošača smatra da će im navike stečene ovim putem biti trajne. Istraživanja su pokazala da potrošači provedu dnevno čak četiri sata na mobilnom telefonu, koriste društvene mreže, a platne kartice su preferiran način plaćanja koji potrošači koriste, posebno za narudžbine veće od 4.000 dinara. „Društvene mreže su sjajno mesto za komunikaciju i druženje, ali nisu stvorene za eShop“, rekao je Predrag.

Pročitajte i:  Razmišljanjem izvan ustaljenih okvira do novih ideja, Uroš Petrović | BIZIT2020

Primećen ozbiljan trend povećanja plaćanja karticama

Mnogi kombinuju online i offline iskustvo, pa se digitalna plaćanja idealno uklapaju u životni stil potrošača koji žele da im mogućnost plaćanja bude uvek dostupna, konstatovano je na panelu. Nikola je rekao da je „primećen trend ozbiljnog povećanja plaćanja karticama”, a Ivan se nadovezao da je „primećen porast kupovine hrane online što se nikad do sada nije desilo u Srbiji“. Veoma je važno da same kompanije budu svesne problematike online trgovine, te da spremno reaguju na nove potrebe kupaca i obezbede im kvalitetno iskustvo kupovine, što sve zajedno ima potencijal da promeni gledišta koja važe u domaćoj privredi na srednje i duže staze. Na samom kraju, domaće trgovine su upozorene da internacionalni domeni nisu uvek dobar izbor za online prodavnice koje su usmerene ka domaćem tržištu, pošto se pokazuje da nacionalni domeni daleko bolje pomažu prilikom targetiranja potrošača. Ivan je zaključio se je „edukacija izuzetno važna, počev od onih koji se bave eCommerce-om, preko onih koji kupuju pa da privrede“. Ceo panel možete pogledati u video snimku ispod.

Pročitajte i:  Koliko košta biti influenser, Aleksander Segedi | BIZIT2020

Ukoliko vam se dopada sadržaj konferencije, pozivamo vas da nam se pridružite na zvaničnom BIZIT YouTube kanalu i zapratite nas tako što ćete pritisnuti dugme Subscribe, kako bismo sledeće godine bili još bolji i brojniji.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: