Poslednja slamka: Evropska unija zabranila plastiku za jednokratnu upotrebu

Evropski parlament glasao je 27. marta, a kako bi podržao eliminaciju plastičnih predmeta za jednokratnu upotrebu – od plastičnih kašika i viljušaka, preko cevčica, do plastičnih tanjira.

PCPress.rs Image

Radi se o značajnom koraku koji bi mogao da utiče i na ostatak sveta, te ga ohrabri da krene u proces eliminacije plastičnih predmeta koji brzo završe na otpadu, pa i u rekama i okeanima. Jasno je da se promena neće dogoditi preko noći, te da je potrebno mnogo vremena da bi se eliminisale navike koje je društvo usvajalo proteklih decenija, čak vekova. Članice Evropske unije bi sa primenjivanjem nove regulative trebalo da počnu do 2021. godine, a tu su i inicijative za zabranu plastičnih boca, čime bi se, tvrde eksperti, poboljšao i kvalitet pijaće vode. Za početak će se zahtevati da 25% sastojaka plastičnih boca čine reciklirani materijali, što bi trebalo da se sprovede u delo do kraja 2025. godine.

Neki veliki primorski gradovi su još ranije zabranili upotrebu plastičnih cevčica, budući da se utvrdilo da ozbiljno ugrožavaju vodene ekosisteme, a prvi je to učinio američki grad Sijetl još u julu 2018. Iako na prvi pogled izgledaju bezazleno, mali plastični predmeti ozbiljno ugrožavaju životinjski svet, te je sve više umetnika i aktivista koji pokušavaju da svetu pokažu kuda odlazi plastika koja se nemilosrdno troši i potom odbacuje. Pored svega navedenog tu su i plastične kese, koje ne samo da u zemljištu ostaju po nekoliko hiljada godina, već su odgovorne za smanjenje broja mnogih morskih i okeanskih životinjskih vrsta.

Pročitajte i:  AI podvodni dron koji pliva i istražuje okeane

PCPress.rs Image

Ako je sposoban da razmišlja unapred kada je u pitanju godišnji odmor, čovek bi morao da počne da misli i o količinama otpada koje ostavlja za sobom, budući da svet nije samo jedan čovek, već nastavlja da postoji i nakon što ostare i odu čitave generacije koje su odgovorne za ono što ostavljaju kao nasledstvo.

Izvor: Futurism

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,