Računari i Galaksija

Prodaja iPhone-a pala za 15%

Apple je objavio najnovije finansijske rezultate, uključujući izveštaj za kvartal koji je obuhvatao prazničnu sezonu. Definitivno brojevi ne izgledaju dobro, posebno kada je prodaja telefona u pitanju. Naime, prihodi od prodaje telefona su pali za čak 15% i to u prazničnoj sezoni, uprkos tome što je cena iPhone telefona skočila. Drugim rečima, broj prodatih telefona je, sasvim sigurno, još drastičnije pao.

PCPress.rs Image

No, druge usluge i servisi su skočili i delimično nadoknadili propušteno. U svim ostalim sektorima se beleži rast od oko 19%, tako da je ukupan pad prihoda kompanije “samo” 5%. Ovo stavljamo pod znake navoda jer se ipak radi o padu prihoda za oko 4 milijarde dolara, sa prošlogodišnjih 88 milijardi na ovogodišnjih 84 milijarde dolara.

Na čemu Apple zarađuje?

Od tog rezultata, oko 51 milijarda je prihodovana od prodaje iPhone telefona. Druga najbolja kategorija, posmatrano po prihodima, jesu servisi, pošto je Services odeljenje zabeležilo prihode od skoro 11 milijardi dolara – konkretno, 10.875 milijardi. Procentualno gledano, istaklo se i Wearables, Home and Accessories odeljenje, koje je prihode uvećalo za čak 33% i dostiglo rekordan nivo, a slično se može reći i za Mac računare, koji su takođe skočili, i to za 9%.

Pročitajte i:  Sudija odbacuje Apple zahtev da odbaci tužbu zbog uhođenja AirTaga

Tim Kuk, direktor kompanije Apple, je rekao da postoji razočaranje jer nisu ispunjeni ciljevi kada su prihodi u pitanju. “Odluke menadžmenta imaju u vidu pre svega dugoročne projekcije, i rezultati u ovom kvartalu potvrđuju širinu i dubinu našeg poslovanja“, rekao je okupljenima. Mnogi ove reči tumače time što je Apple menadžment svestan da situacija na tržištu telefona ne može da se drastično unapredi, te da se mora osloniti na druge stavke u svom portfoliju.

Apple's financial report between October and December 2018

U saopštenju je istaknuto da postoji 1,4 milijarde aktivnih Apple uređaja na celom svetu, što je još jedno rekordno dostignuće za kompaniju. U tom smislu, Apple je naglasio poverenje i lojalnost koju kupci osećaju prema brendu. Tim Kuk je takođe istakao da problemu doprinosi i stanje na globalnom finansijskom tržištu, gde slabljenje određenih valuta zahteva prilagođavanje cena iPhone telefona. Iako nije naveo na koga konkretno misli, mnogi smatraju da se ovim rečima cilja Kina, odnosno tamošnje tržište.

Izvor: GSMArena

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,