BIZIT plus

Profit kompanije Sony premašio sve analitičke procene

Profit kompanije Sony za drugi kvartal 2017. godine premašio je sve analitičke procene zahvaljujući uvećanoj potražnji za procesorskim čipovima za kamere na pametnim telefonima, zdravom muzičkom delu posla, te dobroj prodaji PlayStation 4 konzola i video-igara.

PCPress.rs Image

Operativni profit (rezultat koji je firma ostvarila u skladu sa svojim ciljevima, pre odbitka kamata i poreza na dobit) iznosio je 156,7 milijardi jena (1,4 milijarde dolara) za fiskalni kvartal koji se završio u junu, premašujući prosečne procene od 133,3 milijarde jena. Neto prihod je iznosio 80,9 milijardi jena, premašujući očekivanje od 66,5 milijardi.

Posle burne godine, koja uključuje i zemljotres u Kumamoto-u koji je ugrozio proizvodnju procesorskih čipova za kamere, poslednji kvartal je povratio stabilnost kompanije, te utvrdio poziciju izvršnog direktora Kazuo Hirai-a.

„Rast prodaje PlayStation 4 konzola utiče i na uvećanu prodaju video-igara, a PlayStation Network beleži najbolje rezultate u istoriji”, rekao je analitičar Kiyoto Utsumi pre nego što su rezultati postali dostupni javnosti.

Akcije kompanije Sony pale su za 1,8% pre ovih rezultata, pa će biti zanimljivo pratiti šta će se u narednom periodu događati.

Pročitajte i:  Ažuriranje za PlayStation 5 blokira Cronus Zen uređaje za varanje 

Tokom kvartala koji se završio u junu, Sony je završio i prodaju kineske fabrike koja proizvodi module za kamere, što je kompaniji donelo profit od 27,5 milijardi jena, a to je uticalo na smanjenje troškova koje je kompanija imala zbog zemljotresa u aprilu 2016. godine u Kumamoto-u.

Što se PlayStation 4 konzole tiče, sad već ulazi u zrelu etapu ‘životnog veka’, a to je upravo period kad je profit od prodaje konzola najveći, budući da se nove video-igre prodaju velikoj bazi korisnika proizvoda. Ovaj period je za Sony PlayStation 4 još unosniji, a sve zbog online servisa za igranje – PlayStation Network, koji korisnicima naplaćuje mogućnost da preko njihove platforme igraju određene sadržaje sa drugim korisnicima, što donosi veću dobit nego prodaja fizičkih kopija video-igre.

Izvor: bloomberg.com

Facebook komentari: