Raste onlajn inflacija, pokazuje Adobeov izveštaj

Adobeov indeks digitalne ekonomije otkrio je da su online cene porasle za više od 3% nakon što su u proseku padale za skoro 4% svake godine od 2015. do 2019.

PCPress.rs Image

Kako je pandemija izazvala onlajn inflaciju

Cene na internetu vrtoglavo rastu, prema najnovijem izveštaju iz Adobeovog indeksa digitalne ekonomije, koji je otkrio da je u julu došlo do povećanja cene robe na webu za 3,1% u odnosu na prethodnu godinu. Adobe prati online cene od 2014. godine i primetio je da su u proseku padale 3,9% svake godine od 2015. do 2019. Cene su u junu porasle za 2,3% u odnosu na isti period prethodne godine, dok su cene van mreže takođe porasle za 5,4% u julu. Analitičar kompanije Adobe Digital Insights, rekao je da je online kupovina sve prisutnija i da se potrošači navikavaju na naručivanje svakodnevnih proizvoda putem eCommerce.

Zbog toga Adobe očekuje da će inflacija na mreži nastaviti da raste i da bude bliže usklađena sa cenama van mreže. Kako se digitalna ekonomija širi, trendovi cena na mreži će imati veći uticaj na to kako merimo i razumemo ukupnu inflaciju. Uzmite u obzir da su samo u prvih sedam meseci 2021. potrošači već potrošili preko 481 milijardu dolara na mreži, što je zapanjujući rast od 61 odsto u odnosu na isti period 2019, kažu u Adobeu. Izveštaj pripisuje povećanje cena povećanju potražnje, ograničenjima lanca snabdevanja i rastu kategorija koje su imale trajnije cene, pošto je pandemija COVID-19 „preokrenula predvidljiv obrazac u e-trgovini gde su potrošači uglavnom mogli da kupuju jeftiniju robu na mreži“.

Pročitajte i:  Behance: Pretplate kao podrška kreatorima

I dok ova povećanja cena nisu tako snažna kao ona van mreže, uzlazni trend ne pokazuje znake usporavanja. Kako e-trgovina zauzima veći udeo u ukupnoj maloprodaji, onlajn inflacija postaje sve veća briga za potrošačke džepove, rekao je Adobe u saopštenju. Od kategorija koje indeks prati, svaka se povećala u julu, osim jedne: kancelarijskog materijala. Cene lekova bez recepta porasle su u julu za skoro 6%, dok su cene osnovnih namirnica, proizvoda za ličnu negu i proizvoda za kućne ljubimce u julu porasle za više od 1%. U izveštaju je objašnjeno da računari i elektronika obično postaju jeftiniji svake godine, ali se taj trend polako preokreće. Pre pandemije COVID-19, cene računara pale su za 9,24%, ali je u julu pad bio samo oko 7%. Pandemija je izazvala promenu u ponašanju potrošača, s većim brojem ljudi koji sada udobno naručuju različite kategorije stvari na mreži.

Izvor: Zdnet

 

Facebook komentari:

Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.