SatRAPID™ – softver za organizaciju servisnih radnji
Digitalizacija u organizaciji poslovnih procesa podrazumeva efikasno upravljanje resursima, standardizaciju procesa, smanjenje grešaka u radu, optimizaciju troškova, brzinu donošenja poslovnih odluka.
Svedočimo sve softiciranijim zahevima tržišta u svim oblastima. Kompanije koje su primenile digitalna rešenja u organizaciji poslovanja osećaju prednosti i oni su u potrazi za novim rešenjima koja će im doneti bolje rezultate. Oni postavljaju pitanja, identifikuju probleme i traže odgovore i rešenja. Oblast logistike i transporta sve više je u fokusu, kao i efikasna logistička strategija kao preduslov za poslovni opstanak kompanija u industriji drumskog transporta.
Efikasno planiranje distribucije i transporta sve je zahtevniji zadatak i pored operativnog planiranja rute kretanja, vrsta tereta, kapaciteta vozila, frekvencije obilazaka i potrebne dokumentacije, neophodno je i strateški planirati i kroz dobro organizovan servisni proces na vreme obezbediti tehnički ispravna raspoloživa vozila. To su izazovi sa kojima se suočavaju kompanije koje upravljaju velikim flotama vozila.
U tom kontekstu, kompanija Satwork na osnovu 18 godišnjeg iskustva na tržištu logistike i transporta, predstavlja rešenje za naprednu organizaciju servisnih radnji – SatRAPID™.
SatRAPID™, sistem za upravljanje kompletnim servisnim procesom i njegovu kontrolu
SatRAPID™ je efikasno, Web orijentisano rešenje za operativnu organizaciju i realizaciju radnji održavanja, kao i napredno vođenje kompletne evidencije tehničkog održavanja flote vozila/mašina/opreme. Omogućava automatsko generisanje potrebnih izveštaja i maksimalnu automatizaciju svih relevantnih radnji i postupaka u toku organizacije i realizacije servisnih radnji.
Rešenje je naročito efikasno za srednje i velike flote vozila, ali je primenljivo i za manje flote. Može se koristiti i samostalno, ali naročito dobre efekte daje kada se koristi sa SatWEB™ fleet management sistemom kompanije Satwork, gde se sva vozila koja se održavaju ujedno i permanentno prate putem GNSS sistema.
Ponuđeno rešenje efikasno je kako za vozne parkove/flote, tako i za mašinske parkove/flote, stacionarna postrojenja i objekte/građevine, koje takođe imaju potrebu za održavanjem.
SatRAPID™ rešenje je idealna dopuna za ERP sisteme kao što su SAP i druga napredna rešenja, u smislu da automatizuje mnoge procese u prikupljanju podataka, njihovu validaciju i automatski izvoz na željene platforme.
SatRAPID™ sistem automatski vrši analizu podataka, generiše izveštaje i putem naprednih algoritama korisnicima pruža detaljan uvid u sve segmente servisnog procesa.
Osim planiranja i evidentiranja tehničkih aspekata održavanja vozila/mašina/opreme u okviru organizacije i u okviru pojedinačnih organizacionih jedinica, servis omogućava i kontrolu, evidentiranje i planiranje troškova tehničkog održavanja, zatim kvantitativnu i kvalitativnu analizu, strukturu vrste i obima servisnih radnji, olakšavajući time i buduće budžetiranje i čineći ga preciznijim. Omogućena je i evaluacija rada lica uključenih u održavanje kao proces, kako po horizontali, tako i po vertikali organizacione strukture.
SatRAPID™ – evidencija servisiranja voznog parka i objekata
SatRAPID™ sistem predstavlja napredno softversko rešenje za automatizaciju i evidentiranje procesa servisnih radnji, optimizaciju poslovanja i lakše održavanje voznog parka ili objekata.
SatRAPID™ sistem automatski vrši analizu podataka, generiše izveštaje i putem naprednih algoritama korisnicima pruža detaljan uvid u sve segmente servisnog procesa.
Sistem koristi jasno definisan hijerarhijski nivo pristupa unesen pojedinačno za svakog korisnika, što omogućava potpuno prilagođavanje SatRAPID™ sistema potrebama svakog korisnika.
Način rada SatRAPID sistema
SatRAPID™ sistem omogućava evidentiranje servisnih stavki za jedno ili više osnovnih sredstava, najavu dostupnosti sredstva, kreiranje radnih naloga, kao i odobravanje trebovanja za prethodno unesena osnovna sredstva.
SatRAPID™ dodatno obrađuje podatke i prosleđuje informacije između različitih delova sistema, kao što su obaveštenja serviseru i licu koje duži osnovno sredstvo o odobrenom radnom nalogu, obaveštenje o novom trebovanju licu koje odobrava trebovanje, obaveštenje o zadacima u vidu podsetnika…
SatRAPID™ izveštaji dostavljaju se putem e-mail-a u intervalu koji korisnik odabere.
Glavne prednosti korišćenja platformskog rešenja su:
- maksimalna digitalizacija procesa;
- brz i jednostavan pregled podataka o osnovnim sredstvima;
- transparentnost i merljivost svih relevantnih veličina, radnji i postupaka;
- evaluacija rada svih delova sistema, kako samih kapaciteta i postupaka, tako i zaposlenih;
- servisno planiranje sa evidencijom prijavljenih servisnih radnji i zahteva;
- vremensko planiranje sa evidencijom dostupnosti vozila/objekata za realizaciju servisnih radnji;
- formulisanje i izrada jasnih i preciznih radnih naloga održavanja;
- transparentan i striktno definisan sistem odobravanja troškova;
- planiranje i praćenje troškova, definisanje troškova po firmama, organizacionim jedinicama, servisima…
- automatski podsetnici u zadatom vremenu i za pređenu kilometražu;
- automatsko povezivanje s drugim aplikacijama za uvoz/izvoz podataka putem API struktura;
- mogućnost izvoza podataka u Excel ili PDF format;
- poboljšana, ubrzana i ustrojena komunikacija kako sa svim zaposlenima u organizacionoj strukturi, tako i sa samim vozilima i njihovim sistemima (telematika, bord računari…);
- podizanje nivoa odgovornosti i poštovanja procedura rada.
Problemi?
- Mnoštvo zahteva, sa svih strana.
- Odsustvo zahteva – loši ili nepostojeći kanali komunikacije.
- Komunikacija mejlom, telefonom, zabeleške, verbalna komunikacija.
- Povećan utrošak vremena na planiranje, realizaciju i praćenje realizacije.
- Slabo planiranje (kompletnost, pravovremenost, transparentnost odobravanja radnji i praćenje faza realizacije).
- Opširna papirologija.
- Gubljenje dokumenata (naloga, računa, prateće dokumentacije).
- Predugački putevi komunikacije, višestruko prekucavanje i ponavljanje istih podataka, već unesenih.
- Nepotpune evidencije.
- Problemi s pravovremenim praćenjem fakturisanja od strane dobavljača servisnih usluga, kao i s pravovremenošću plaćanja obaveza.
- Nedisciplina u izvršavanju radnih obaveza svih lica u lancu.
- Kašnjenje izveštaja.
- Problemi s kontrolom trošenja budžetiranih sredstava, probijanje budžeta/nekorišćenje raspoloživih sredstava.
Rešenje
- Softversko planiranje i praćenje održavanja.
- Centralizacija i preglednost definisanih zahteva i potreba u održavanju.
- Stimulacija konstruktivnih zahteva i primedbi, destimulacija nekonstruktivnih, neadekvatnih, nepravovremenih i nepravilnih radnji. Uključivanje više lica u sam proces.
- Automatizacija radnji, eliminacija ponavljanja – minimalno gubljenje vremena.
- Stalna kontrola troškova održavanja.
- Strogo kontrolisano ponašanje svih lica u lancu – transparentnost realizacije.
- Smanjenje papirologije, prepiske, nepotrebne dokumentacije i komunikacije.
- Bolja saradnja s podizvođačima/dobavljačima – WIN WIN situacija.
- Skraćenje vremena potrebnog za organizaciju – povećanje raspoloživog vremena za kontrolu egzekucije, kvaliteta, analizu i planiranje.
- Kompletnost potrebnih izveštaja i njihova prilagodljivost.
- Lakša identifikacija dobrih i loših delova sistema, izvršilaca.
- Lakše sprovođenje i planiranje stimulativnih/destimulativnih i upravno-korektivnih mera.
Izveštaji
- Završeni zadaci/servisi.
- Nezavršeni zadaci.
- Troškovi/realizacija budžeta.
- Vremena realizacije, reakcije.
- Rad odgovornih lica u sistemu.
- Jednom rečju, svi KPI, potpuni nadzor
Fleksibilan, sveobuhvatan, jasan, prilagodljiv sistem
- Podržan rad u sistemima s više organizacionih jedinica.
- Različiti troškovni centri u okviru sistema.
- Potpuna evidencija o vozilima, mašinama, materijalno-tehničkim sredstvima i objektima, s praćenjem istorije promena.
- Vizuelizacija podataka.
- Ustrojavanje sistema automatskih upozorenja – vremenska baza