Startap scena – ICT Hub Venture fond prepoznao značaj Shootset platforme

Shootset platforma, jedna je od zapaženih startapova u regionu. Osnivač Mihajlo Petrov i njegov tim u sastavu Alen Ankajcan i Ivan Maloparac, tehnički direktori, i Miloš Radovanović na mestu skauta, razvili su ideju zasnovanu na direktnoj komunikaciji modela i fotografa, kao i širenja mreže poslovanja u modnoj industriji. Za pcpress.rs  Mihajlo nam otkriva značaj ovakvog servisa u svetu modelinga i planove za dalji razvoj.

ICT Hub Venture, prvi privatni investicioni fond u Srbiji, investirao je u vaš startap. Kako je došlo do saradnje?

Kada smo odlučili da konkurišemo za investicije, jedna od najbitnijih stvari koju smo uzeli u razmatranje su mentori koji sarađuju sa fondom i koji startapima nude svoju pomoć i ekspertizu. ICT Hub Venture ima odličan portfolio mentora sa ogromnim iskustvom na domaćem i stranom tržištu. To je bio glavni razlog zašto smo kontaktirali baš taj fond. Proces aplikacije i selekcije je trajao par meseci, nakon čega smo započeli saradnju.

Shootset freelance domaća platforma pokrenuta je 2016 godine. Za godinu dana došli ste do 2000 korisnika. Koji je trenutni učinak?

Trenutno na platformi imamo oko 3500 korisnika, od kojih je većina iz Srbije. Takođe, u procesu smo širenja biznisa na nova tržišta, pa očekujemo da taj broj do kraja godine bude znatno veći.

Ideja se zasniva na povezivanju fotografa i modela bez posrednika. Postoji li kategorizacija kandidata i koji je proces selekcije?

Fotografi imaju mogućnost da pronađu i direktno kontaktiraju modele. Cilj nam je da modeli konstantno dobijaju prilike da konkurišu i rade sa fotografima i na projektima koje sami izaberu. Treba napomenuti i da Shootset ne uzima proviziju od modela, po čemu se naša platforma razlikuje u odnosu na angažovanje modela preko posrednika. Sigurnost korisnika je naš glavni prioritet. Svaki korisnik prolazi proveru pre nego što dobije pristup našoj bazi, a kategorizacija postoji i dizajnirana je od strane Shootset tima. Modeli su podeljeni u tri kategorije: nova lica, zvezde u usponu i ručno birani, a svaki od njih ima mogućnost da napreduje kroz kategorije. Posebnu kategoriju čine modeli sa iskustvom. Rangiranje u Shootset pretrazi zavisi od toga kojoj kategoriji model pripada.

Koji vam je ovo start up po redu?

Shootset nam je prvi zajednički startap, u ovom sastavu. Međutim, svako od nas je radio na različitim projetima ranije, tako da je prema našoj računici deset startup-a iza nas. Sa svakim sledećim startapom išli bismo korak dalje, nadograđujući svoje znanje.

Otkuda interesovanje za modeling i kome su namenjene usluge servisa?

Pre Shootset-a razvijali smo druge usluge i bili u stalnom kontaktu sa profesionalcima iz industrije. Kroz rad smo saznali da postoji problem u pronalaženju i angažovanju novih modela. Shootset je nastao sa idejom da reši taj problem, kao i da pojednostavi i ubrza proces organizacije snimanja. Servis je namenjen modelima, koji mogu potpuno besplatno da okače svoj portfolio i naprave profil. Modeli imaju potpunu kontrolu u odabiru projekata na kojima rade i fotografa sa kojima sarađuju. Takođe, Shootset je namenjen fotografima, marketinškim agencijama, brendovima i ostalim kreativcima iz industrije, kojima olakšavamo i ubrzavamo angažovanje modela.

S obzirom da freelance platforma podrazumeva širenje tržišta. Koliko je teško uskladiti kvantitet sa kvalitetom usluga?

Od samog starta smo u stalnom kontaktu sa korisnicima naših usluga i trudimo se da sve vreme Shootset prilagođavamo njihovim potrebama i rešimo probleme sa kojima se susreću. Takođe, radimo na edukaciji i informisanosti korisnika kako bismo uticali na kvalitet pruženih usluga.

Koji je za vas bio najveći pad do sada i kako ste izašli iz toga?

Najveći izazov sa kojim smo se do sada suočili definitivno je bila organizacija plaćanja i registracija firme u Americi preko Stripe Atlas-a. Marketplace biznis model, u našem slučaju, zahteva da se plaćanja između korisnika obavljaju preko platforme. Kada smo prvi put aplicirali za firmu i plaćanja, ceo proces je trajao devet meseci, nakon čega nas je američka banka odbila. Zbog toga smo bili primorani da izmenimo biznis model, kako bismo se prilagodili situaciji i opcijama koje smo imali. Godinu dana kasnije, nakon započete saradnje sa ICT Hub Venture, ponovo smo aplicirali za Stripe Atlas i ovoga puta smo za samo par nedelja dobili odobrenje za firmu i plaćanja. To nam je bila još jedna potvrda koliko saradnja sa investitorom olakšava posao.

Koja su vaša očekivanja u pogledu poslovanja van granica regiona i postoji li konkurencija?

Konkurencija postoji, ali se trudimo da učimo na njihovom primeru, pa samim tim unapređujemo naša rešenja u svakom segmentu. Korišćenjem novih tehnologija razvijamo dodatne funkcionalnosti kako bismo korisnicima pružili što bolju uslugu. Što se tiče poslovanja van regiona, učenje i upoznavanje novih tržišta je veliki izazov. Sada smo iskusniji i verujemo da ćemo stečeno znanje uspeti da upotrebimo za što bolje i efikasnije skaliranje.

U okviru programa, pored investicije dobili ste i mentorsku podršku. Koliko vam je pomogla u razvoju poslovnih i razvojnih veština?

Mentorstva su definitivno jedan od najvažnijih segmenata saradnje sa investitorom. Velika je pomoć i sigurnost kada znamo da u timu imamo eksperte iz svih sektora poslovanja. Njihovu ekspertizu koristimo kako bismo na što bolji način razvijali biznis i pravili što manje grešaka.

Da li planirate proširenje ponuđenih veština i razmenu usluga iz ostalih modnih delatnosti?

U svemu što radimo, uvek se trudimo da zadržimo fokus. Plan za širenje Shootset ponude na druge delatnosti u industriji postoji, a realizacija će uslediti čim ispunimo ciljeve koji nam predstoje u ovoj fazi.

Šta biste poručili mladima koji tek pokreću sopstveni biznis?

Stvari koje smo mi naučili i koje bismo preporučili drugima su da odrede fokus u svemu što rade i drže jedni druge koncentrisane na definisane ciljeve i zadatke. Takođe da se naoružaju ogromnim strpljenjem. Lako je demotivisati se kad stvari ne idu tempom kojim biste želeli, a obično je tako, i zato je važno da imate volje i strpljenja za sve što radite. Savetovali bismo im da okupite dobar tim. Na početku, gde smo još uvek i mi, ne ide baš sve po planu i veoma je lako izgubiti motivaciju. Dobar tim završava poslove, konstanto uči, drži fokus, ima viziju i znanje da napreduje. Ovo je ujedno i najbitnije, jer većina investitora prvo traži dobar tim kada odlučuje da investira u startap.

Facebook komentari:
Pročitajte i:  Intervju: George Zhao, predsednik kompanije Honor - Punom parom napred!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.