BIZIT plus

Suzuki će investirati 35 milijardi dolara u EV do 2030. godine

Japanska automobilska kompanija uložiće 4,5 biliona jena odnosno oko 34,8 milijardi dolara do fiskalne 2030. godine u istraživanje, razvoj i kapitalnu potrošnju za proizvodnju EV.

PCPress.rs Image

500 milijardi jena biće uloženo u proizvodnju baterija

Japanski proizvođač automobila poznat po proizvodnji kompaktnih “kei” automobila naveo je da će uložiti 2 biliona jena u elektrifikaciju i tehnologiju autonomne vožnje. Zatim, 2,5 biliona jena biće uloženo za izgradnju elektrane i postrojenja za obnovljive izvore energije. Od novca namenjenog za elektrifikaciju, 500 milijardi jena biće uloženo u baterije, navodi se u saopštenju.

Najava kompanije stiže nakon što su drugi japanski proizvođači automobila postavili slične ciljeve kako bi uhvatili korak sa evropskim i američkim rivalima na brzorastućem tržištu EV baterija. Mazda je u novembru predstavila plan ulaganja od 10,6 milijardi dolara za elektrifikaciju svojih vozila.

Suzuki je naveo da će predstaviti svoja prva EV, uključujući mala sportsko-korisna vozila i mikro “kei” automobile, u fiskalnoj 2023.godini. Imajući na umu kupce koji vode računa o troškovima, predsednik kompanije Toshihiro Suzuki rekao je da želi da prodaje vozila po ceni od 1 miliona jena. Suzuki planira da sledeće godine predstavi svoja EV u Evropi i Indiji. Takođe, kompanija želi da predstavi i svoje prve električne motocikle.

Pročitajte i:  Tesla okončava sudski spor nakon tragične nesreće Modela X u kojoj je stradao inženjer iz Apple-a

Saradnja sa Toyota-om

Kompanija ima za cilj da iskoristi svoju saradnju sa automobilskim gigantom Toyota-om. Suzuki će tako pokušati da zauzme veći udeo na indijskom tržištu EV koje se sve više razvija. Suzuki planira da nauči od Toyota-e kako da koristi EV tehnologiju za pravljenje malih električnih automobila.

Toshihiro Suzuki je rekao da proizvođač automobila neće napustiti proizvodnju hibridnih vozila i vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. On je ukazao na nedostatak infrastrukture za punjenje EV, visoke troškove EV-a i zabrinutost zbog ograničenih resursa baterija.

Indija je za Suzuki ključno tržište. Predviđa se da će električni automobili činiti 15 odsto ponude Suzuki-ja u 2030. godini. Zatim, automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji koriste biogorivo i etanol kao gorivo činiće oko 60 odsto ponude.

„Proizvodićemo vozila sa različitim rasponima cena, za različite ljude, za različite regione“, rekao je Toshihiro Suzuki.

Izvor: Reuters

Facebook komentari: