Telekom Srbija pobedio na konkursu za reemitovanje programa RTS-a

Na konkursu za reemitovanje programa Radio-televizije Srbije (RTS) u zemlji i inostranstvu najbolju ponudu dala je kompanija Telekom Srbija, saznaje Udruženje novinara Srbije (UNS). Koliko je novca kompanija Telekom Srbija ponudila RTS-u za taj posao nije poznato. Prema saznanjima koje je pcpress.rs dobio iz Telekoma, pored ove kompanije na konkusu je učestvovala još jedna firma,  s tim da je Telekom dao bolju ponudu i dobio ovaj posao.


Na konkursu koji je raspisao RTS, na izabranog partnera prenosi se distribucija TV programa u Srbiji i inostranstvu kanala RTS Svet, RTS 1, RTS 2, RTS 3, RTS HD i tematskih televizijskih programa, RTS Život, RTS Drama, RTS Muzika, RTS Kolo, RTS Trezor i RTS Poletarac i drugih TV kanala kao i pravo distribucije za KDS, IP TV, DTH, OTT i druge platforme. Do raspisivanja konkursa, RTS je za reemitovanje programa u zemlji i inostranstvu imao ugovor sa SBB-om. “Ugovorna saradnja sa korporacijom United group, koja je vlasnik više distributivnih platformi, uključujući i SBB, bila je ugovorno regulisana do 1. marta 2018. godine”, odgovorio je RTS na pitanje UNS-a o saradnji sa SBB-om. Prema saznanjima UNS-a na ovom konkursu SBB nije ni učestvovao.

Dva meseca pošto je istekao ugovor RTS-a i SBB-a, ova kompanija nastavila je da reemituje kanale RTS-a bez pisane saglasnosti preko platforme EON koja omogućava da korisnici prate program uživo i odloženo preko interneta, zbog čega je RTS tužio SBB. Sud je početkom jula odlučio da nisu ispunjeni uslovi za određivanje privremene mere SBB-u, kojom bi bilo zabranjeno dalje reemitovanje RTS-ovih kanala, kao ni da se SBB obaveže da RTS-u naknadi iznos od 179 miliona dinara, što je Javni servis tražio. Kako UNS saznaje, RTS će nastaviti spor protiv SBB-a, zbog reemitovanja programa bez saglasnosti nacionalnog Javnog servisa.

Pročitajte i:  Uređaj koji pomaže da bolje spavate

Po isteka ugovora RTS-a i SBB-a u maju ove godine, na sajtu N1 objavljeno je da RTS od United Grupe, vlasnika SBB-a, traži “višestruko više novca” za reemitovanje programa u inostranstvu, kao i posebne naknade za opciju premotavanja i za emitovanje na mobilnim telefonima i računarima. U United Grupi su za N1 rekli da se nigde u svetu ne naplaćuju posebne naknade za emitovanje RTS-ovih programa na mobilnim telefonima.

Prošle godine, kompanija SBB promenila je raspored kanala u svojoj kablovskoj ponudi kada je 15. marta 2017. godine ova kompanija televiziju N1 stavila na broj 1 na daljinskom upravljaču, na kome je do tada bio RTS 1. Tada je UNS-u generalni sekretar REM-a Nenad Janković rekao da je “u REM stigao zahtev RTS-a da se preispita odluka SBB-a o novoj numeraciji kanala u digitalnoj ponudi i da će Savet REM-a narednih dana odlučivati o tom zahtevu”. Iako se u Zakonu o elektronskim medijima navodi da regulator “bliže utvrđuje logičku numeraciju kanala”, korisnicima kablovske mreže SBB, televizija N1 je i dalje na prvom mestu na daljinskom upravljaču.

Stav United Gropu i SBB

“Sa RTS-om United Grupa, kojoj pripada i SBB, ima partnerski odnos već godinama i do sada je distribuirala RTS kanale na svim platformama koje poseduje. Nažalost, ove godine RTS je ponudio za reemitovanje svojih kanala u inostranstvu cenu koja je 10 puta veća od one koju smo do sada plaćali i 27 puta veća od one koju javni servisi prosečno naplaćuju za emitovanje svojih programa u inostranstvu, što je ekonomski neprihvatljivo. “Uvek smo se rukovodili principima da javni servis bude dostupan svima. Podržavamo da se kanali RTS-a naplaćuju za emitovanje van Srbije. Naknadu smo i plaćali svih prethodnih godina, ali razumnu cenu, prema praksi i cenama drugih evropskih javnih servisa i uz mogućnost gledanja programa putem svih platformi. RTS-u smo ponudili iznos koji je čak tri puta veći od onoga koji smo do sada plaćali, ali oni nisu nikad odgovorili na ponudu”, ističu u United Group.

Pročitajte i:  Huawei razvija smart turizam za Srbiju

Kako dodaju, United Grupa je odbila da učestvuje na javnom konkursu za distribuciju RTS kanala iz razloga što je konkurs protivzakonit iz materijalno-pravnih i formalno-pravnih razloga, i u potpunosti suprotan sa poslovanjem bilo kog javnog servisa koji treba da teži da bude dostupan što širem auditorijumu. “Nismo nikad ni tražili, niti imali ekskluzivitet za emitovanje RTS-a. Izražavamo bojazan da uspostavljanjem biznis modela po kojem neko treće lice – domaća ili strana kompanija, a ne RTS, ekskluzivno raspolaže nečim što predstavlja dobro od opšteg interesa građana Republike Srbije, ozbiljno ugrožava javni interes naše zemlje”, kažu u United Grupi.

U svom saopštenju dodaju i da RTS zahteva i nadoknade za emitovanje svojih kanala kroz EON i korišćenje funkcionalnosti vraćanja programa unazad (TV unazad), što je, takođe, u suprotnosti sa svetskom praksom. Činjenica je da ni jednom kanalu ne plaćamo dodatno. Pomenuti načini gledanja televizije su deo standardnih ugovora sa svim kanalima. Nov način gledanja podrazumeva internet, gledanje na više uređaja, kao i u vremenu nakon emitovanja. Fond KKR je preko United Group u Srbiji vlasnik kablovskog operatera SBB i televizije N1.
Izvor: UNS
Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.