Računari i Galaksija

TikTok promoviše “body positivity”

Omiljena aplikacija generacije Z, TikTok, preduzima korake kako bi osigurala da njeni mladi korisnici ostanu zdravi.

PCPress.rs Image

TikTok zabranjuje oglase za aplikacije za fasting i suplemente za mršavljenje

U saopštenju od srede, TikTok je predstavio brojne nove smernice, uključujući i onu koja zabranjuje reklame za aplikacije za fasting i za suplemente za mršavljenje na svojoj platformi. Nova pravila takođe ograničavaju oglase i sadržaj koji „promovišu štetnu ili negativnu telesnu sliku“. „Ove vrste oglasa ne podržavaju pozitivno, inkluzivno i sigurno iskustvo kojem težimo na TikTok-u“, navodi se u izjavi kompanije.

Pored potpune zabrane određenih reklama, TikTok će postaviti i stroga ograničenja na oglase za mršavljenje. Kompanija će takođe ograničiti ovu vrstu oglasa na korisnike starije od 18 godina. Oglasi ne smeju da promovišu „negativnu sliku tela ili negativan odnos sa hranom“ jer će biti zabranjeni. U saopštenju se takođe objašnjava kako korisnici mogu da blokiraju sadržaj, drugr korisnike i komentare koje smatraju uznemirujućim i prijaviti oglase koji krše smernice TikTok-a.

Kako CNBC ističe, korisnici TikToka primetili su porast u oglasima za aplikacije za  fasting i suplemente za mršavljenje poslednjih meseci. Prema informacijama koje su procurile iz kompanije, 69 posto korisnika TikToka ima između 16 i 24 godine. Uporedite to sa Facebookom, gde je oko 46 odsto korisnika starijih od 65 godina. TikTok ne samo da ima bazu mladih korisnika, već jeviše vizuelno orijentisan drugih društvenih mreža. Fotografije i video zapisi mogu biti posebno štetni za samopoštovanje mlade osobe. Na primer, više od 70 miliona postova na Instagramu sadrži hashtag #fitspo, koji može širiti nezdrav telesni standard.

Pročitajte i:  Da li će ByteDance morati da proda TikTok?

Krajem prošle godine i Instagram je uveo slične smernice za oglase. Ubedljivo najproblematičniji trend je „Snapchat dismorfija“. 2018. godine Journal of American Medical Association (JAMA) upozorio je na mlade ljude koji pribegavaju plastičnoj hirurgiji u pokušaju da izgledaju kao njihova verzija filtrirana po Snapchat-u.

Iako su nove smernice TikToka svakako korak u pozitivnom pravcu, problem se neće rešiti tako jednostavno, jer će kompanije uvek tražiti zaobilazne načine kako bi reklamirale svoje proizvode.

Izvor:  Mashable

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: