BIZIT plus

Top 3 tehnološka trenda koji će preuzeti industriju putovanja u 2023

Pokazalo se da je 2022. godina bila ispunjena usponima i padovima za globalni turistički sektor.

PCPress.rs Image

Od generativne veštačke inteligencije do biometrije

Na početku godine, izazov je ležao u privlačenju turista nazad pružanjem pogodnosti i procesa prilagođenih društvenom distanciranju. Zatim, kako su se propisi ublažili, „osvetnička putovanja“ su dovela sa sobom iznenadnu poplavu turista. Ipak, mnoga preduzeća su se borila da prilagode ovaj porast potražnje sa manje resursa. Tehnologija se pojavila kao jedan odgovor koji nam je pomogao da se krećemo kroz ove različite izazove, od rešenja koja podržavaju propise o socijalnom distanciranju do alata koji su pomogli da se poveća kapacitet, sa manje osoblja. Kako ulazimo u 2023., vreme je da se sagledaju promenljivi trendovi u sektoru i tehnologije u nastajanju koje bi mogle da obezbede nova rešenja i mogućnosti za turistička preduzeća.

Evo četiri putnička tehnološka trenda za koje verujemo da će napraviti buku u 2023:

Proširena stvarnost se susreće sa kompanijskim odmorima

Poslovna putovanja će se vratiti u punoj snazi 2023. Istraživanje Sedam predviđanja Booking.com-a za reimaginaciju putovanja u 2023. predviđa da će se kompanijski odmori sa temom „preživljavanja“ pomoći da se ponovo izgradi timski duh i drugarstvo nakon godina razdvojenosti. U stvari, prema njihovoj anketi:

  • 44% globalne radne snage raduje se tim bildinzima u „stvarnom životu“
  • 51% bi želelo da uštedi na daljinskim/hibridnim modelima rada potrošenih na korporativna putovanja ili odmor
Pročitajte i:  Google, Apple, Meta i druge velike tehnološke kompanije pridružuju se američkom savezu radi unapređenja AI

Detaljnije, American Express Global Business Travel je ove godine objavio belu knjigu pod naslovom Zašto su putovanja centar kulture nove kompanije. U njemu oni objašnjavaju kako će prelazak na hibridni i daljinski rad, rastuća potreba za rešavanjem problema sagorevanja i blagostanja zaposlenih, kao i neprekidni izazov da se privuku i zadrže ključni talenti, učiniti da poslovna putovanja budu ključni trenutak za izgradnju kulture kompanije. Prema grupi, uspešan tim bilding će se: fokusirati na dobrobit zaposlenih, uključivati lični razvoj, naglašavati vrednosti kompanije i, pre svega, pokretati snažan osećaj za kulturu kompanije.

Dakle, koje tehnologije mogu da podrže tim bildinge vođene kulturom kompanije?

Proširena stvarnost je rastući tehnološki trend. Od potrage za blagom proširene stvarnosti (AR), gde timovi moraju da se trkaju po gradu da bi otkrili tragove u vezi sa vrednostima kompanije, do punog doživljaja virtuelne stvarnosti (VR) koji pomažu u izgradnji timskog rada i veština liderstva, ova tehnologija nudi nove mogućnosti za kreiranje jedinstvenih aktivnosti usredsređen na kulturu kompanije. Iako ova tehnologija postoji već neko vreme, tržište se razvilo sa sve više kompanija koje nude rešenja koja su prilagodljiva i dostupna preduzećima svih veličina.

Pročitajte i:  Google ograničava AI Gemini zbog pitanja o globalnim izborima

Generativna AI ulazi u sektor turizma

Veštačka inteligencija je tehnologija koju turistička preduzeća već široko usvajaju. Roboti za korisničku podršku zasnovani na veštačkoj inteligenciji, onlajn chatbotovi i alati za analizu podataka o klijentima pomažu da se ubrza vreme odgovora, rastereti preopterećeno osoblje određenim zadacima i generišu dublji uvid u zadovoljstvo kupaca u nekoliko sekundi. Generativna AI, takođe poznata kao generative adversarial networks (GAN), sada podiže potencijal tehnologije na sledeći nivo omogućavajući AI, ne samo da kopira i replicira, već da kreira originalni tekst, slike i još mnogo toga. Neki od najpopularnijih ranih primera uključuju GPT-3, jezički model koji može da proizvede lažne priče u stilu poznatih pisaca, i DALL-E, AI model koji može da kreira originalne slike na osnovu upita. Iako je ova tehnologija još uvek u povoju, postoji niz uzbudljivih novih mogućnosti koje bi generativna AI mogla da ponudi putničkim preduzećima. Na primer, ugostiteljska industrija bi mogla da koristi Generativnu veštačku inteligenciju da dizajnira nove koncepte hotela i rasporede ili da razvije virtuelne obilaske svojih objekata za potencijalne klijente. MICE planeri bi mogli da koriste ovu tehnologiju da generišu brojne personalizovane opcije puta za kupce u samo nekoliko klikova. I za planere konferencija i za atrakcije, mogućnost lakog generisanja različitih rasporeda mogla bi im pomoći da pronađu najbolje opcije za smanjenje zagušenja na događajima, identifikuju potencijalne bezbednosne probleme i podstaknu pešački saobraćaj na određenim lokacijama.

Pročitajte i:  Samsung Galaxy S24 u Kini će koristiti Erine chatbot za AI funkcije

Plaćanje bez problema sa biometrijskom tehnologijom

Usvajanje biometrijskih sistema identifikacije i plaćanja je rastući trend koji je Amadeus identifikovao u svom Izveštaju o trendovima putovanja za 2023. Sa ovim pametnim sistemima, gosti mogu da se prijave, nadograde svoja sedišta, pa čak i da kupuju jednostavnim otiskom prsta ili skeniranjem mrežnjače. Na primer, dobavljač hrane i pića Hudson otvorio je brojne „neprekidne radnje“ širom američkih aerodroma koristeći biometrijsku tehnologiju Amazon One. Sa ovim sistemima, kupci mogu da plate jednostavnim držanjem ruke preko senzora kioska.

Ne možete biti personalizovaniji od toga.

Još niste spremni za biometriju? Rešenja za digitalno plaćanje, kao što su aplikacije za plaćanje, digitalni novčanici, kupovina sada plati kasnije i plaćanja sa računa na račun (A2A), još više olakšavaju kupcima da troše dok su na odmoru. A to je upravo ono što oni žele: transakcije bez napora.

Izvor: Thenextweb

Facebook komentari: