Trikovi za produktivniji rad od kuće

Rad od kuće može biti odlična ideja, ali kao što vam može reći svaki iskusni slobodnjak, može brzo da se pretvori u kolotečinu neproduktivnosti.

PCPress.rs Image

Kako da postavite savršenu kućnu kancelariju

Čak i bez ometanja, rad od kuće će često značiti rad bez osećaja za strukturu koji pomaže mnogim ljudima da rade najbolje što mogu. Mnogo toga se može rešiti jednostavnim stvaranjem pravog prostora za vašu kućnu kancelariju. Evo kako!

  1. Imajte namenski radni prostor

Prvi korak ka stvaranju idealnih uslova za rad od kuće biće postavljanje pogodnog radnog prostora. Ovo može da funkcioniše čak i ako vaš dom nije najprostraniji. Cilj je, u suštini, pronaći prostor koji je što je moguće udaljeniji od ostatka vašeg životnog prostora. Uspostavljanje rutine svakodnevnog „javljanja“ na svoju radnu stanicu takođe može pomoći da posluži kao mentalni okidač za fokus i produktivnost.

  1. Dodajte neke fizičke pregrade

Ako ste dovoljno srećni da imate posebnu prostoriju za svoju kućnu kancelariju, privatnost će vam možda biti lako doći. Ali ako, na primer, imate kancelariju u uglu spavaće sobe, može biti malo izazovno odvojiti posao od ostatka svog života. Dodavanje nekih fizičkih pregrada ili korišćenje zavesa su pametne (i jeftine) metode za osiguranje privatnosti u vašoj kućnoj kancelariji. Pored toga, korišćenje vizuelnih znakova kao što je znak „Ne uznemiravaj“ takođe može biti od koristi da biste osigurali da drugi stanari vašeg doma poštuju vaše privatno vreme.

  1. Dodajte lični dodir
Pročitajte i:  7 komunikacijskih veština za efikasniji rad 

Prema novom istraživanju sa Fakulteta psihologije Univerziteta u Ekseteru, zaposleni sa većom kontrolom nad dizajnom i rasporedom svojih radnih prostora bili su srećniji, zdraviji i produktivniji.

Ovo je dokaz da je postavljanje tema ili individualizacija vaše kućne kancelarije oko vaših hobija i interesovanja odličan način da bude dovoljno udobna da podstakne performanse. Mogli biste da okačite neke uokvirene inspirativne citate za motivaciju, instalirate zvučni sistem da biste obezbedili pozadinsku muziku ako vam pomaže da se fokusirate, napravite neki jednostavan „uradi sam“ dekor i tako dalje. Kada su u pitanju ideje za kućnu kancelariju, mogućnosti su neograničene, a cilj je jednostavno stvoriti prostor dobrodošlice u kojem ste slobodni da radite svoj posao.

  1. Neka vaš radni prostor bude dobro osvetljen

Odgovarajuće osvetljenje može pomoći da se stvori iluzija prostora i poboljša estetika sobe. Ali to nije sve – dobro osvetljene sobe mogu vam pomoći da poboljšate koncentraciju i produktivnost.

Prema Healthline-u, jako osvetljenje može da izazove oslobađanje hormona zvanog serotonin, koji pomaže telu da se oseća budnijim, dok tamnije osvetljenje može izazvati oslobađanje drugog hormona, melatonina, i time izazvati pospanost. Sedenje blizu izvora prirodnog svetla može dramatično poboljšati vašu produktivnost i pomoći da se minimizira sindrom kompjuterskog vida, koji karakteriše zamagljen vid, glavobolja i naprezanje očiju. Osim zdravstvenih koristi, prirodno svetlo je i estetski prijatno, jer čini radne prostore prozračnim i naizgled većim. Kada prirodno osvetljenje nije moguće, ili vam je samo potrebno više svetla, rasvetna tela na plafonima i zidovima će takođe obezbediti da vaša kućna kancelarija bude dobro osvetljena.

  1. Upotrebite svetlije boje
Pročitajte i:  7 komunikacijskih veština za efikasniji rad 

Boje, poput osvetljenja, imaju važne podsvesne efekte na um. Grafički dizajneri su to oduvek znali i koriste boje da kreiraju i manipulišu percepcijom. Ali da li se ovi efekti mogu proširiti tako da vam pomognu da povećate svoju produktivnost u radnom prostoru kod kuće? Psiholozi nisu jedinstveni u odgovoru na ovo pitanje, ali izgleda da bi uključivanje nekih boja kao što su bela, bež ili zelena, koje su poznate po svojim umirujućim efektima, moglo biti dobar potez. U najmanju ruku, svetlije boje će upotpuniti vaše osvetljenje i stvoriti prijatan, prostran ambijent.

  1. Kupite pravu opremu

Ljudi mogu misliti da je rad od kuće udobniji od rada u kancelariji. Iako može izgledati zgodno da radite u pidžami, ovakav rad možda neće uvek pružiti pravi nivo udobnosti i može izazvati fizičku nelagodnost, posebno u donjem delu leđa. Iako može postojati niz faktora koji doprinose bolovima u leđima, dugo sedenje bez odgovarajuće podrške za leđa može biti brza ulaznica za bol u leđima i druge probleme. Dobra vest je da ćete to možda moći da sprečite tako što ćete biti pažljiviji u izboru opreme i nameštaja. Možda znate da nabavite ergonomske stolice, ali ulaganje u pravi kompjuterski monitor takođe može pomoći da se smanji opterećenje očiju i vrata. Takođe možete razmisliti o ulaganju u ergonomski sto podesiv po visini. Sa ovim inovativnim stolovima možete da sednete kada želite i da protegnete noge kada je potrebno tako što ćete pritisak na dugme dovesti svoj sto na odgovarajuću visinu.

  1. Pospremite svoj prostor
Pročitajte i:  7 komunikacijskih veština za efikasniji rad 

Vrlo malo ljudi zaista dobro funkcioniše u neredu. Nered može biti veoma ometajući i može lako izazvati odlaganje i opšti nedostatak fokusa. Možete zadržati nered tako što ćete investirati u neka čvrsta rešenja za skladištenje za vaš kućni kancelarijski prostor, kao što su posude za olovke, fioke za papir, police, kutije i ormarići za skladištenje važnih dokumenata. I dok ste već kod toga, obavezno sredite i svoj virtuelni prostor. Prostori za skladištenje na mreži kao što je Google Drive su korisne alatke koje vam pomažu da skladištite, organizujete i pristupate svojim datotekama po potrebi.

  1. Obezbedite brži internet

Verovatno ne moramo da vas podsećamo na važnost odgovarajuće brze i pouzdane internet veze.

Vaša trenutna Wi-Fi konfiguracija bi ipak mogla biti adekvatna—ali nemojte oklevati da nadogradite na bolji plan koji bi vam dugoročno mogao uštedeti vreme i novac.

Izvor: Makeuseof

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: