BIZIT plus

Turska kaznila Metu sa 18,6 miliona dolara

Tursko regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je kompaniju Meta sa 346,72 miliona lira, odnosno oko 18,63 miliona dolara zbog kršenja zakona o konkurenciji.

PCPress.rs Image

Meta je ugrožavala konkurentske kompanije

Turski regulator je saopštio da je kompanija imala dominantnu poziciju u uslugama ličnih društvenih mreža i online video oglašavanju. Takođe, kompanija je opstruirala konkurente spajanjem podataka prikupljenih preko svojih osnovnih usluga Facebook-a, Instagrama-a i WhatsApp-a.

Takom prošle godine, antimonopolsko telo je pokrenulo istragu o WhatsApp-u a zatim i o Facebook-u. Tada je aplikacija za razmenu poruka ažurirala uslove korišćenja usluge rekavši da zadržava pravo svog vlasnika (Facebook-a) i njegovih filijala da prikuplja korisničke podatke kao što su brojevi telefona i lokacije. To je takođe bila promena koja je uvedena na globalnom nivou.

Portparol kompanije Meta rekao je da se kompanija ne slaže sa nalazima istrage i da će razmotriti sve opcije.

„Ažuriranje iz 2021.godine nije tražilo od korisnika da pristane i dozvoli Facebook-u da prikuplja korisničke podatke. Pružilo je jasnije, detaljnije informacije našim korisnicima o tome kako i zašto koristimo podatke“, rekao je portparol kompanije. On je dodao da nije bilo promena u razmeni podataka WhatsApp-a sa tim ažuriranjem.

Pročitajte i:  Meta, Microsoft, X i Match Group protiv Apple-a 

Tursko regulatorno telo za zaštitu konkurencije saopštilo je da Meta mora da reguje kako bi ponovo uspostavila konkurenciju na ovom tržištu. Takođe, kompanija mora da pripremi godišnje izveštaje o koracima koje će preduzeti u narednih pet godina.

Navodi se da je kazna zasnovana na prihodu kompanije iz 2021. godine. Takođe, kompanija može da podnese prigovor na odluku u roku od 60 dana.

Kompanije društvenih medija bile su u fokusu pažnje u Turskoj prošle nedelje. Turska je usvojila zakon kojim se novinari i korisnici društvenih medija kažnjavaju do tri godine zbog širenja materijala koji se smatra “dezinformacijama”.

Analitičari navode da je malo verovatno da će kompanije društvenih medija u potpunosti poštovati zakon, koji od njih zahteva da uklone takav materijal i da dele korisničke podatke sa vlastima.

Izvor: Reuters

Facebook komentari: