U digitalnom svetu LG-ja

Sve češće oko nas umesto konvencionalnih znakova, mapa, reklama i ostalih informativnih panela zatičemo LCD i LED ekrane koji nam pružaju daleko atraktivniji, kvalitetniji i često interaktivni uvid u svet oko nas. LG je jedna od vodećih kompanija na ovom polju koja prednjači brojem inovacija kako bi uvek bila korak ispred.

Digital signage tržište sve je veće i prema prognozama, očekuje se uvećanje sa aktuelnih 15 milijardi na čitave 24 milijarde do 2020. godine. Sve više smo okruženi digitalnim tehnologijama, a potreba da u svakom trenutku budemo okruženi informacijama čini da digital signage postane logično rešenje. Uostalom, statični prikaz informacija nije dovoljno atraktivan, pa je strimovanje video‑sadržaja nešto što srećemo sve češće, bilo da se nalazimo u centru grada, gradskom prevozu, restoranu ili na sajmu. Ukoliko želite da se uključite u svet digitalnog reklamiranja, LG je uvek dobra polazna tačka, ali trebalo bi znati ponešto i o tehnologijama kako biste imali uvid u to šta koji uređaj nudi.

Ultra Stretch

Jedan od noviteta u ovom domenu, Ultra Stretch serija ima ekrane velike širine s veoma specifičnim odnosom stranica od 58 : 9. Osnovna ideja ovakvog dizajna jeste velika fleksibilnost pri instalaciji. Naime, ekrani su osmišljeni tako da imaju mogućnost da rade u horizontalnom ili vertikalnom režimu, što ih čini odličnim izborom za mnoge situacije, a prema rečima kompanije LG, ovi ekrani su trenutno najpopularniji u hotelima, prodavnicama, restoranima, kozmetičkim radnjama itd. Vertikalna orijentacija takođe omogućava različite konfiguracije, pa pored pojedinačnog ekrana, LG nudi i postolja s dva, tri ili čak četiri ekrana.

Prednost verzije s dva ekrana je očigledna. Aerodromi su prvi koji padaju na pamet, kao i tržni centri, ali tu je i bezbroj drugih primena. Zahvaljujući naprednom dizajnu, iako je reč o 86‑inčnom ekranu visoke rezolucije, okvir je širok svega 4 milimetra. Takođe, LG se odlučio da u ovaj ekran ugradi lokalnu memoriju kako bi odmah bio spreman za reprodukciju multimedijalnih sadržaja. Alternativno, tu je set priključaka, tako da je moguće povezati multimedijalni plejer, ukoliko imate neke specifičnije potrebe.

Pročitajte i:  PC Press na IFA 2018 sajmu: Šetnja kroz Samsungovu halu u slikama...

Sam ekran ima rezoluciju 3840×600 piksela, a u zavisnosti od modela, osvetljenje je 500 ili 700 cd/m2 (BH5C i BH7C). Naravno, reč je o IPS panelu, tako da su uglovi gledanja besprekorni, što je posebno važno kada govorimo o ekranima koji su dizajnirani da budu postavljeni na javnim mestima. Rezolucija deluje specifično, ali zapravo nudi mnogo opcija. Pored jedne slike, tu je mogućnost podešavanja prikaza po četiri istovremeno, u PBP (slika do slike) režimu.

Ultra Stretch ekrani podržavaju LAN daisy chain sistem uvezivanja, pa možete da ih povežete sa PC‑jem kako biste imali uvid u njihov rad, podešavali distribuciju multimedijalnog sadržaja, a podržana je i nadogradnja firmware‑a ovim putem. Kada smo već kod multimedijalnog sadržaja, LG nudi softver po imenu SuperSign Editor. Putem njega je moguće definisati jedan video i do 20 slika koji će se smenjivati u određenom intervalu, što je za većinu situacija više nego dovoljno. Uz jednostavan interfejs i prilagođenost uređaju, SuperSign Editor predstavlja daleko lakši način za pripremanje materijala od klasičnih programa za video‑obradu. LG je obezbedio svojoj Ultra Stretch seriji i dodatne opcije kao što je daljinski upravljač, a uz doplatu moguće je dobiti Wi‑Fi adapter, LG KT‑OPS komplet za montažu OPS plejera, KT‑SP0 RGB senzor itd.

Pametni frižideri budućnosti

Sve oko nas postaje pametno, kako u našim domovima, tako i na javnim mestima, aerodromima, u prodavnicama itd. Novost u ponudi LG‑ja zaista će učiniti da potrošači imaju osećaj da žive u budućnosti. Naime, novi hibridni frižider ove kompanije poseduje specijalnu tehnologiju s transparentnim signage ekranom u staklu na vratima.

Pročitajte i:  Nokia na devetom mestu po broju isporučenih telefona

Digitalni sadržaj postaje deo svakodnevice, pa tako i prilikom kupovine osvežavajućeg pića. Naime, dostupna su dva modela – sa ekranom dijagonale 49 i 32 inča. Reč je o providnim ekranima sa koeficijentom transparentnosti od 9,5% što znači da će potrošač jasno videti unutrašnjost frižidera, ali će mu pažnja biti jednako usmerena i na digitalni sadržaj koji prikazuje pomenuti ekran rezolucije 1920×1080 piksela.

Jedan od detalja koji zaista čine ove uređaje posebnim jeste senzor blizine (proximity senzor). Naime, dok nema nikog ispred frižidera, on prikazuje digitalni sadržaj bez uvida u unutrašnjost frižidera. Čim kupac priđe bliže, nivo transparentnosti se menja, čime se daje uvid u sadržaj uređaja, dok reklamni materijal ostaje vidljiv.

Panel koji se koristi specifično je dizajniran za LG pametne hibridne frižidere. Reč je o M+ panelu koji kombinuje standardnu RGB konfiguraciju piksela s dodatnim belim „subpikselima“ kako bi se dobio RGBW panel veće svetline. Na ovaj način na korisnika se ostavlja upečatljiviji utisak i poboljšava se kvalitet prikaza. Sve ovo veoma je bitno, jer su atraktivnost sadržaja i njegova vizuelna upečatljivost važni u reklamnim sadržajima, zbog čega je LG implementirao i Direct Bonding tehnologiju. Pomoću nje smanjuje se prostor između stakla na vratima frižidera i samog LCD panela, što dodatno pozitivno utiče na kvalitet prikaza, preciznost boja i oštrinu slike.

OLED umetnost

LG je kompanija koja je donela OLED tehnologiju u svet komercijalnih displeja. Reč je o Artistic Space Beyond Display porodici nove generacije komercijalnih ekrana. Zahvaljujući OLED tehnologiji, crna je perfektna i nije samo tamnosiva kao kod konvencionalnih i najpopularnijih IPS i TN panela. Razlog za to je činjenica da se pikseli kompletno gase po potrebi, tako da je kontrast beskonačan, a crna boja apsolutna.

Pročitajte i:  Apple zvanično predstavio iPhone Xs i iPhone Xs Max

OLED može da se pohvali i preciznim i jasnim bojama, koje posebno dolaze do izražaja s pomenutom perfektnom crnom bojom. Takođe, upotrebom OLED tehnologije konačno se dobijaju i veoma široki uglovi gledanja, koji su bolji nego ikada, a pritom su OLED paneli tanji i više od dvostruko lakši od konvencionalnih alternativa.

U sferi o kojoj sad pričamo trenutno su dostupna tri LG modela: 55EH5C, 55EF5C i 65EE5PC. Sva tri imaju različit dizajn kako bi se pokrila većina namena i ciljnih grupa. Tako 55EH5C ima klasičan ravan dizajn, koji poseduje dual‑view tehnologiju koja mu omogućava da se vidi sa obe strane panela. Ovo ne samo da smanjuje potrebu za brojem ekrana, već u tako tankom pakovanju štedi i prostor. Moguće ga je montirati na plafon, zid ili putem postolja poput regularnog znaka.

Alternativa je 55EF5C koji predstavlja zakrivljenu verziju prethodno pomenutog ekrana. Rezolucija oba ekrana je ista, a EF5C je dostupan u više tipova zakrivljenosti. Za one koji žele nešto još impresivnije i upečatljivije, tu je modularni 65EE5PC koji je zakrivljen i dolazi u setu od dva, tri ili četiri ekrana na jednom postolju praveći „talasast“ pano od ekrana koji je takođe vidljiv sa obe strane (dual‑view). Njegova rezolucija još je veća nego kod ostalih modela i iznosi masivnih 3840×2160 dakle 4K. Da sve bude bolje, LG je ugradio SoC (System on Chip) visokih performansi koji je uparen sa 128 GB interne memorije, pa je praktično reč o autonomnom uređaju.

Pogled u budućnost

Digitalizacija se stalno dešava oko nas i zalazi u sve sfere našeg života. Uz viziju kakvu ima LG, život će biti lakši, udobniji i lepši, a mi se uveliko radujemo dolasku novih tehnologija.

www.lg.com/rs

Nebojša Todorović

(Objavljeno u PC#242)

Facebook komentari: