Učionica 21. veka

Današnje generacije učenika odrastaju uz digitalne tehnologije, njima je digitalni jezik „maternji“, pa su im tradicionalni modeli prenošenja znanja i učionice bez novih tehnologija odbojne i nezanimljive. Korišćenje modernih tehnologija u obrazovanju nije više stvar izbora, već neophodnost. Upravo zbog takvih tendencija, učionice treba da budu opremljene tako da odgovaraju potrebama savremenog učenja.

Savremeno shvatanje obrazovanja podrazumeva primenu novih tehnologija, Interneta i raznovrsnog softvera u učenju, multimedijalne izvore znanja, udobno okruženje, ali i učenje oslobođeno prostornih i vremenskih ograničenja. Za razliku od tradicionalnog načina učenja, koje je u centar stavljalo predavača koji izgovara sadržaj, uticaj tehnologije u nastavi donosi sasvim nov način učenja, koji omogućava vizuelizaciju problema i aktivno učešće svih učesnika u procesu učenja. Odgovarajuća primena tehnologije omogućava, između ostalog, različite metode prenošenja znanja, doprinosi prilagođavanju nastave potrebama učenika, kao i povezivanju stečenih znanja.

Intelligent Classroom, pametna učionica, predstavlja pravi odgovor na zahteve i očekivanja učenika u 21. veku. Glavna karakteristika inteligentnih učionica jesu integrisane tehnologije. Pametna učionica opremljena je najnovijim uređajima današnjice, a nastavni proces usklađen je s najnovijim trendovima u obrazovanju.

Pročitajte i:  Vreme je za VR šoping ture

Na našim prostorima, „Savremena gimnazija“ u Beogradu pravi je primer škole koja je opremljena tako da u svakodnevnoj praksi primenjuje model pametne učionice. Enterijer savremene učionice predstavlja udobno okruženje, koje svojim dizajnom, funkcionalnošću i kvalitetom podržava realizaciju moderne obrazovne prakse. Fleksibilne Node stolice izuzetno su paktične za individualni, ali podstiču i timski rad učenika, komunikaciju i kreativnost u procesu učenja kroz različite konfiguracije učionice. Ergonomski nameštaj, lazy bags i egg chairs idealni su za odmor, opuštanje i druženje tokom pauza u učenju.

Tablet uređaje svakodnevno u nastavi koriste i učenici i profesori. Interaktivnost nastave podržana je interaktivnim tablama, ali tu su i interaktivni projektori, koji mogu svaku površinu da učine interaktivnom, stvarajući na taj način novo iskustvo učenja. Interaktivni stolovi omogućavaju da više učenika istovremeno dodirom prsta ostvaruje komunikaciju s projektovanom slikom na radnoj površini.

VR naočare takođe su sastavni deo savremene učionice jer omogućavaju interakciju s obrazovnim sadržajem u virtuelnom prostoru 360o. Tu su i uređaji kao što je Amazon Echo, koje učenici u toku časa mogu da „pitaju“ šta ih interesuje, ali i 3D štampači i skeneri, koji omogućavaju učenicima da digitalne elemente pretvore u opipljive predmete. Snimanje i prenos predavanja pomoću opreme za video live stream omogućava njihovu neograničenu dostupnost.

Pročitajte i:  Milica Zec, Beograđanka koja je spojila umetnost i VR

Osim hardverske tehnologije, pametna učionica podrazumeva i softver za Class Management za upravljanje uređajima koji se koriste u njoj, poput tableta i laptop računara.

Različite E‑Learning platforme omogućavaju učenicima i nastavnicima da posredstvom Interneta pristupe obrazovnim sadržajima bilo kada i bilo gde, podstičući interakciju i između samih učenika – koji se više ne razlikuju po količini znanja koju poseduju, već ih spaja ono znanje koje razmenjuju.

Prof. dr Valentin Kuleto, President of LINK group

Kombinacijom odgovarajućih uređaja i softverskih rešenja s obrazovnim sadržajem, nastava u pametnoj učionici osmišljena je tako da učenike podstakne na kritičko razmišljanje, kroz učenje zasnovano na realnim projektima (Project Based Learning); fokusira se na rešavanje kompleksnih problema (Problem Based Learning), relevantnost (Relevance Oriented Learning), primenu elemenata i principa igre (Game Based Learning and Gamification), kroz kombinaciju učenja i zabave (Edutainment), prilagođene sadržaje i aktivnosti (Adaptive Learning), kao i mobilne tehnologije (Mobile Learning), s ciljem povećanja učinka vremena predviđenog za učenje.

dr Valentin Kuleto

(Objavljeno u PC#242)

Facebook komentari: