Učionica 21. veka

Današnje generacije učenika odrastaju uz digitalne tehnologije, njima je digitalni jezik „maternji“, pa su im tradicionalni modeli prenošenja znanja i učionice bez novih tehnologija odbojne i nezanimljive. Korišćenje modernih tehnologija u obrazovanju nije više stvar izbora, već neophodnost. Upravo zbog takvih tendencija, učionice treba da budu opremljene tako da odgovaraju potrebama savremenog učenja.

PCPress.rs ImageSavremeno shvatanje obrazovanja podrazumeva primenu novih tehnologija, Interneta i raznovrsnog softvera u učenju, multimedijalne izvore znanja, udobno okruženje, ali i učenje oslobođeno prostornih i vremenskih ograničenja. Za razliku od tradicionalnog načina učenja, koje je u centar stavljalo predavača koji izgovara sadržaj, uticaj tehnologije u nastavi donosi sasvim nov način učenja, koji omogućava vizuelizaciju problema i aktivno učešće svih učesnika u procesu učenja. Odgovarajuća primena tehnologije omogućava, između ostalog, različite metode prenošenja znanja, doprinosi prilagođavanju nastave potrebama učenika, kao i povezivanju stečenih znanja.

Intelligent Classroom, pametna učionica, predstavlja pravi odgovor na zahteve i očekivanja učenika u 21. veku. Glavna karakteristika inteligentnih učionica jesu integrisane tehnologije. Pametna učionica opremljena je najnovijim uređajima današnjice, a nastavni proces usklađen je s najnovijim trendovima u obrazovanju.

Pročitajte i:  Canon donosi revoluciju u 180° VR pomoću 3D VR sistema i Canon RF 5.2 mm F2.8L DUAL FISHEYE objektiva

Na našim prostorima, „Savremena gimnazija“ u Beogradu pravi je primer škole koja je opremljena tako da u svakodnevnoj praksi primenjuje model pametne učionice. Enterijer savremene učionice predstavlja udobno okruženje, koje svojim dizajnom, funkcionalnošću i kvalitetom podržava realizaciju moderne obrazovne prakse. Fleksibilne Node stolice izuzetno su paktične za individualni, ali podstiču i timski rad učenika, komunikaciju i kreativnost u procesu učenja kroz različite konfiguracije učionice. Ergonomski nameštaj, lazy bags i egg chairs idealni su za odmor, opuštanje i druženje tokom pauza u učenju.

Tablet uređaje svakodnevno u nastavi koriste i učenici i profesori. Interaktivnost nastave podržana je interaktivnim tablama, ali tu su i interaktivni projektori, koji mogu svaku površinu da učine interaktivnom, stvarajući na taj način novo iskustvo učenja. Interaktivni stolovi omogućavaju da više učenika istovremeno dodirom prsta ostvaruje komunikaciju s projektovanom slikom na radnoj površini.

VR naočare takođe su sastavni deo savremene učionice jer omogućavaju interakciju s obrazovnim sadržajem u virtuelnom prostoru 360o. Tu su i uređaji kao što je Amazon Echo, koje učenici u toku časa mogu da „pitaju“ šta ih interesuje, ali i 3D štampači i skeneri, koji omogućavaju učenicima da digitalne elemente pretvore u opipljive predmete. Snimanje i prenos predavanja pomoću opreme za video live stream omogućava njihovu neograničenu dostupnost.

Pročitajte i:  Facebook i virtuelne kancelarije budućnosti

Osim hardverske tehnologije, pametna učionica podrazumeva i softver za Class Management za upravljanje uređajima koji se koriste u njoj, poput tableta i laptop računara.

Različite E‑Learning platforme omogućavaju učenicima i nastavnicima da posredstvom Interneta pristupe obrazovnim sadržajima bilo kada i bilo gde, podstičući interakciju i između samih učenika – koji se više ne razlikuju po količini znanja koju poseduju, već ih spaja ono znanje koje razmenjuju.

PCPress.rs Image
Prof. dr Valentin Kuleto, President of LINK group

Kombinacijom odgovarajućih uređaja i softverskih rešenja s obrazovnim sadržajem, nastava u pametnoj učionici osmišljena je tako da učenike podstakne na kritičko razmišljanje, kroz učenje zasnovano na realnim projektima (Project Based Learning); fokusira se na rešavanje kompleksnih problema (Problem Based Learning), relevantnost (Relevance Oriented Learning), primenu elemenata i principa igre (Game Based Learning and Gamification), kroz kombinaciju učenja i zabave (Edutainment), prilagođene sadržaje i aktivnosti (Adaptive Learning), kao i mobilne tehnologije (Mobile Learning), s ciljem povećanja učinka vremena predviđenog za učenje.

dr Valentin Kuleto

(Objavljeno u PC#242)

Facebook komentari:

Tagovi: , , , , , , , , , , , ,