Umetnost minimalizma na društvenim mrežama

Preplavljeni ste sve većim brojem opcija i funkcija na društvenim mrežama? Kolumnista i strateg za sadržaj iz agencije Bitly, Blaise Lucey, kaže da je vreme da se, barem kada su društvene mreže u pitanju, neke stvari pojednostave i rastereti gužva.

Minimalizam. Koliko znamo, to je umetnost bacanja stvari sve dok vaš stan ne izgleda poput Apple prodavnice. Takođe je i korisna vežba – naročito kada je reč o prioritizaciji i organizaciji. Ako je, pak, u pitanju kompanija, reč je o reprioritizaciji. U 2010. kada su društvene mreže bile u punom jeku, postojao je i realan strah da će nas Budućnost zaboraviti i ostaviti na cedilu. Morali ste zaposliti eksperte za društvene mreže koji dobro poznaju Budućnost. Morali ste se fokusirati na izgradnju prisustva na svakom kanalu kako biste se povezali sa Budućnošću.

Svi su bili ubeđeni da bi kazne bile strašne. Kao što su nagrade za one koji su se među prvima prilagodili, bile ogromne i besplatne. Za nekolicinu srećnika to se ispostavilo da je istina. A ostali? Skoro polovina (42%) marketara i dalje pokušava da izračuna ROI („return on investment“ ili povraćaj novca) na društvenim mrežama. Vreme je da počnemo da razmišljamo minimalistički. Obratite pažnju na količinu vremena koju provodite na društvenim mrežama i vreme koje provodite na kreiranju sadržaja za sve kanale. Da li je vaš marketing na istim zatrpan? Da li se konstantno osećate razapeto između previše različitih medija? Možda je vreme da počnete praktikovati umetnost minimalizma na društvenim mrežama.

Pročitajte i:  Facebook će ekskluzivno prenositi špansku fudbalsku ligu

Analiziranje nereda

Vaše prosečno preduzeće sada plasira svoje proizvode/usluge na osam različitih kanala. To ne znači da su svi oni podjednako efektivni. Samo sa mailing listom i website-om mogli biste verovatno generisati značajniju prodaju nego sa, recimo, Twitter nalogom ili Facebook stranicom.

Znamo da gotovo polovina marketara ne zna ROI društvenih mreža.  Istovremeno, potrošači ne kupuju proizvode/usluge direktno sa društvenih medija. Izveštaj Mary Meeker „2016 Internet Trends Report“ pokazuje da je samo 12% korisnika na Facebook i Instagram mreži na tim kanalima radi kupovine. Na Twitter-u taj broj je 9%. LinkedIn? 5%. Snapchat? 3%. Uprkos izvikanoj ideji o „social buy buttons“, istraživanje pokazuje da je to i dalje više teorija nego realnost.

Hajdemo sada više da pričamo o pokazateljima angažovanja. Svima je dobro poznato da je Facebook platforma u stilu „plati da se igraš“, čak i ako samo pokušavate da komunicirate sa fanovima koje već imate. U nekim slučajevima organski domet sadržaja je potonuo na samo 2% ukupne publike na stranici. Istraživanja iz Quintly pokazuju da Instagram sledi isti put: U proseku angažovanje na Instagramu je opalo za 27% na slikama i 39% na video sadržajima postavljenim na toj mreži. Da biste praktikovali umetnost minimalizma na društvenim mrežama izvršite reviziju. Pronađite kolika je stopa angažmana na svakoj platformi i otkrijte koliko saobraćaja pokreće svaki od tih kanala. Koliko zaista klikova Twitter i Facebook dovode do vašeg website-a? A Instagram? Da li koristite kodirane linkove koji prate koliko korisnika posećuje vaš sajt? Ne plašite se da smanjite nered.

Pročitajte i:  Velika uloga društvenih mreža u karijeri svakog pojedinca

Pojednostaviti, pojednostaviti, strateški isplanirati

Bolje je biti prisutan na samo dve, ali efektivne društvene mreže, nego na pet, osam ili deset koje vam samo oduzimaju vreme, a ne donose rezultate. Trka za Budućnošću je završena. Nema potrebe za panikom. U suštini, bolje je sačekati i videti. Ako sada budete slušali ceo taj „hajp“, na kraju ćete završiti praveći i Snapchat nalog. Sa rejtingom od 3,43/8, Snapchat je rangiran od strane marketara kao druga najmanje efektivna platforma, pobedivši jedino AOL. Pravi rizik od tolike gužve jeste taj da ćete završiti pomerajući se na druge platforme pre nego što utvrdite da je prethodna platforma zaista vredna vašeg vremena. Gomilate platforme i obaveze iz prostog razloga samo da biste rekli da ih imate. („Naravno da imamo Snapchat, deca nas obožavaju!“).

Poenta minimalizma na društvenim mrežama ogleda se u prkošenju tog „hajpa“ i fokusiranju na ono što zaista „radi“ za baš brend. Nije kanal, već sadržaj i publika ono što će ga učiniti vrednim. Ako Facebook ne prikazuje vaš sadržaj ljudima, a nemate budžet da to sami uradite, možda je vreme da umesto njega porazmislite o Instagramu ili YouTube-u. Pre nego što počnete sa nagomilavanjem, pojednostavite i isplanirajte strategiju. Napravite plan šta ćete postovati na kanalu i razmislite o tome kako ćete da obezbedite sve neophodne resurse i dokažete uspeh.

Pročitajte i:  Instagram poll sada u direktnim porukama

Praktikovanjem minimalizma na društvenim mrežama nećete se osećati preopterećeno, a dobićete veći ROI zbog toga!

Izvor: Marketingland

Facebook komentari: