Veliki ekrani 2020

Usvojen program razvoja eUprave 2020–2022

Vlada Republike Srbije je na današnjoj sednici, 4. juna, usvojila Program razvoja elektronske uprave 2020 – 2022. i Akcioni plan za njegovo sprovođenje koji trasira put daljeg razvoja elektronske uprave u Srbiji, što je jedan od ciljeva reforme javne uprave i prioriteta Vlade.

„Uveren sam da će Program razvoja eUprave u Srbiji dati vetar u leđa daljoj digitalizaciji javne uprave, odnosno, da će Srbija još brže, efikasnije i jednostavnije usluživati svoje građane onako kako i zahtevaju moderna vremena u kojima živimo i radimo“, rekao je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić ovim povodom.

Izrazio je uverenje da će realizacijom ovog programa Srbija ostvariti još veći skok na polju digitalizacije što će potvrditi njeno regionalno liderstvo u razvoju eUprave. „Programom je predviđeno čak 300 novih elektronskih usluga i servisa za građane i privredu koji će se razvijati u naredne dve godine, što samo govori o tome da smo se, kreirajući Program, vodili isključivom željom da građanin bude najvažnija osoba u procesu rada, a ne administracija“, rekao je ministar.

Četiri cilja

Program razvoja elektronske uprave ima četiri cilja, a za građane je najznačajniji treći koji definiše unapređenje Portala eUprave, značajno povećanje broja elektronskih usluga i novi pristup digitalizaciji procedura sa fokusom na životne događaje. U slučaju preseljenja, plaćanja poreza, registracije automobila ili drugih sličnih životnih aktivnosti, građani će moći odmah elektronski da obave sve postupke koje su sa tim događajem povezane umesto da ih rešavaju jedan po jedan. Sve usluge će biti dostupne i putem mobilnog telefona, a građani i privreda će imati  mogućnost da prate u kojoj fazi rešavanja je njihov zahtev i na kraju da ocene kvalitet usluge.

Osnova razvoja eUprave biće i digitalna infrastruktura: završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive, kako bi se u potpunosti digitalizovao rad  javne uprave tj. kako bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata.  Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra, jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju.

Pravna sigurnost eUprave

Jedan od ključnih ciljeva Programa jeste pravna sigurnost eUprave. Građani će moći da provere koje podatke organi čuvaju o njima, da podnesu zahtev za njihovu izmenu ili saznaju ko koristi te podatke i na koji način. Elektronske dokumente će prepoznavati i prihvatati sudovi, beležnici i izvršitelji dok će institucije njihovu autentičnost potvrđivati svojim ePečatom, umesto ePotpisom pojedinačnih službenika.

Programom će biti rešeno i pitanje dostave dokumenata. Umesto da čekaju poštara, građani i privreda dobijaju elektronsko rešenje lokalne poreske administracije za porez na imovinu u Jedinstveno elektronsko sanduče na Portalu eUprava. Slično će biti i sa dostavljanjem rešenja suda, katastra ili nekog drugog organa, čime će biti rešen višedecenijski problem zastarevanja postupaka usled loše dostave, a očekuje se da do 2022. elektronsko sanduče ima najmanje 640.000 građana i 150.000 firmi.

Na kraju, poseban cilj Programa posvećen je otvaranju podataka koji su u posedu državnih organa kako bi ih svi građani, a posebno privreda, mogli da koriste za kreiranje novih usluga i proizvoda i podsticanje ekonomskog razvoja. To će biti osnova i za kreiranje platforme za razmenu podataka od značaja za lokalni razvoj kako bi lokalne samouprave počele da primenjuju koncept pametnih gradova u razvoju usluga.

Izradu Programa razvoja eUprave 2020 – 2022. podržala je Evropska unija u okviru projekta “Podrška reformi javne uprave u okviru Sektorskog reformskog ugovora za sektor reforme javne uprave“, Fond za dobru upravu Vlade Ujedinjenog kraljevstva, UNDP i NALED.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,