Velika uloga društvenih mreža u karijeri svakog pojedinca

Sledeći put kada budete opsovali na Twitter-u ili objavite fotografiju na kojoj ste pijani, samo se setite da vaši budući poslodavci to gledaju – što bi moglo da vas košta radnog mesta. Jedan od pet poslodavaca kaže da su odbili kandidata nakon online pretrage, otkriva istraživanje YouGov-a. Iako je većina ljudi svesna mana društvenih mreža, broj organizacija koje odbijaju kandidate sugeriše da postoje ljudi koji i dalje ne razmišljaju pre nego što objavljuju.

Šta su poslodavci tražili?

Agresivan ili uvredljiv govor je najnepoželjnija aktivnost na društvenim mrežama. Tri četvrtine poslodavaca reklo je da bi to moglo da utiče na njihovo odbijanje takvog kandidata i na to da ne dobije posao. Insinuacije na uzimanje droge sledi kao druga najnepoželnija aktivnost na društvenim mrežama, a na trećem mestu je kao iznenađenje, loš pravopis ili gramatika pošto je više od polovine poslodavaca navelo upravo ovo kao razlog za odbijanje kandidata. Zapravo, loše pisanje i gramatika su štetnije za reputaciju kandidata od pijanih fotografija, koje se nalaze na četvrtom mestu.

Pročitajte i:  Facebook pravi AI koji identifikuje uvredljive meme

Verovatnije je da će veće organizacije odbiti kandidate

Velike organizacije će verovatnije odbaciti kandidate, a verovatnije je i da će izvršiti pretragu o njima, otkrilo je istraživanje YouGov-a. Više od četvrtine velikih preduzeća odbilo je kandidata na osnovu onoga što otkriva na mreži, dok ova brojka pada na jednu od deset među manjim kompanijama. U velikim organizacijama, samo jedna od pet kaže da ne proveravaju kandidatov feed, dok se broj povećava na dve od pet u manjim preduzećima.

Anketirano je više od 2.000 menadžera o njihovim odlukama prilikom zapošljavanja novih radnika, i polovina ispitanika rekla je da traže profile kandidata. Najčešće proveravana platforma je poslovna mreža LinkedIn, a za njom odmah sledi Facebook, dok je na trećem mestu Twitter. Na četvrom mestu se našao Instagram, dok su peto mesto delile nekada jako popularan MySpace, Tumblr i Flickr.

Nije gotovo kada dobijete posao

Prema drugoj studiji, skoro jedan od pet poslodavaca otpustilo je trenutnog zaposlenog zbog nečega što su objavili na društvenim mrežama. Istraživanje, koje je sproveo CareerBuilder, ističe rizik od nepromišljene aktivnosti na društvenim mrežama.

Pročitajte i:  Na video ode 58% svetskog internet prometa

„Važno je održati odgovarajući lični brend i osigurati, da je ono što postavljate, nešto za šta biste se osećali ugodno da vaš poslodavc vidi,“ izjavila je za CNBC Rosemary Haefner, glavni HR službenik CareerBuilder-a. Oko toga da li poslodavci treba da prate aktivnosti zaposlenih na društvenim mrežama ili ne, postoji ozbiljna rasprava. Neki zaposleni osećaju da je to invazija na njihovu privatnost, dok poslodavci mogu suprotno tome da kažu da su sve informacije u javnom domenu.

Izvor: World Economic Forum

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.