ePlaneta

Zašto se veličine fajlova igara nekontrolisano povećavaju? 

Veličine fajlova igara postaju sve veće iz nekoliko razloga.

PCPress.rs Image

Razvojni timovi igara fokusiraju se na kvalitet i performanse igara što zauzima više prostora

Kao prvo, razvojni timovi su sve više usredsređeni na postizanje visokog kvaliteta i performansi igara, ali kako bi igra izgledala dobro i brzo se učitala, potrebno je koristiti više resursa, što rezultira većom veličinom fajlova. Ovo je posebno primetno kada se uporedi sa starim vremenima kada su igre mogle stati na mnogo manje prostora za skladištenje.

Eksponencijalno povećanje rezolucije tekstura igara je jedan od ključnih faktora koji doprinosi rastu fajlova. Sa pojavom 4K rezolucije, teksture postaju sve detaljnije, ali istovremeno i veće. Ovo je zbog toga što teksture visoke rezolucije imaju više piksela, što znači da zauzimaju više prostora na disku. Na primer, igre kao što je Far Cry 6 zahtevaju ogromne količine prostora na disku zbog uvođenja opcionalnih HD tekstura koje omogućavaju igranje u 4K rezoluciji. Ove teksture mogu zauzeti više od dve trećine prostora osnovne igre.

Pročitajte i:  Dobre, stare igre: Xena, princeza ratnica (1999)

Slično tome, audio fajlovi u igrama takođe zauzimaju značajan prostor. Iako ne zauzimaju toliko prostora kao teksture, igre sa mnogo govornog sadržaja, poput Baldur’s Gate 3, mogu zauzeti desetine gigabajta prostora. Ovo se posebno primećuje kada se instaliraju dodatni jezički paketi, što dodatno povećava veličinu igre. Na primer, Call of Duty Modern Warfare ima audio fajlovei koje su gotovo jednake veličine kao i čitava igra iz 2011. godine, što pokazuje koliko prostora mogu zauzeti moderni audio zapisi.

Pored toga, performanse i vreme učitavanja igara postaju sve važniji faktori. Da bi igre brzo učitavale nivoe i radile bez problema na grafičkim procesorima, razvojni timovi često koriste redundancije, što dodatno povećava veličinu fajlova. Na primer, Marvel’s Spider-Man ima preko 50.000 dupliciranih resursa, što značajno povećava veličinu igre. Takođe, tehnike poput mipmappinga se koriste kako bi se smanjilo opterećenje grafičkog procesora, ali to zahteva dodatni prostor na disku.

Neki razvojni timovi takođe ne kompresuju fajlove koliko je moguće, što dodatno povećava veličinu igara. Iako moderni tvrdi diskovi postaju sve veći i jeftiniji, igrači se i dalje suočavaju sa problemom nedostatka prostora na disku. Ovo dovodi do promene prioriteta u razvoju igara, gde se više ne razmišlja o veličini fajlova, već o postizanju visokog kvaliteta i performansi.

Pročitajte i:  Nightmare House, igra za ljubitelje horora

U suštini, veličine fajlova igara nekontrolisano rastu zbog kombinacije faktora kao što su visoka rezolucija tekstura, obimni audio sadržaj, tehnike za optimizaciju performansi i nedostatak kompresije fajlova. Ovi faktori zajedno dovode do toga da moderne igre zauzimaju sve više prostora na disku, što može predstavljati izazov za igrače sa manjkom prostora za skladištenje.

Izvor: Xda-developers

Facebook komentari:
SBB

Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *