Google ponovo odlaže gašenje kolačića

Google stalno obećava da će postepeno ukinuti kolačiće trećih strana na Chrome-u, ali to zapravo ne čini. Kompanija je obećala da će ukinuti kolačiće još 2020. godine, pomerajući datum nazad na 2023., a zatim na 2024. Imali smo nešto ranije ove godine, kada je Google onemogućio kolačiće za jedan procenat korisnika Chrome-a, ali su ti napori zastali. Sada, kompanija kaže da se to neće dogoditi do sledeće godine.

PCPress.rs Image

Višegodišnja odlaganja

Lako je povući Google za ovo, ali to nije u potpunosti u rukama kompanije. Tehnološki gigant blisko sarađuje sa Britanskom upravom za konkurenciju i tržišta (CMA) kako bi osigurao da svi alati koje implementira da bi zamenili mogućnosti praćenja i merenja kolačića nisu protiv konkurencije. Ovi alati su zajednički poznati kao Privacy Sandbox i Google kaže da mora da sačeka dok CMA ne dobije „dovoljno vremena da pregleda“ rezultate industrijskih testova koji će biti dostavljeni do kraja juna.

Google-ov sandbox privatnosti izazvao je neke kontroverze poslednjih godina. Predloženi alati su izazvali žalbe adtech kompanija, izdavača i oglasnih agencija, na osnovu toga što su teški za rad, ne zamenjuju na adekvatan način tradicionalne kolačiće i daju previše moći Google-u. U tom cilju, kompanija je rekla da prepoznaje „stalne izazove u vezi sa usklađivanjem različitih povratnih informacija od industrije, regulatora i programera“. Ovo je još jedan razlog za odlaganje do sledeće godine.

Pročitajte i:  Google Pixel 9 serija imaće tri modela telefona

CMA nije jedina regulatorna agencija koja daje pogled sa strane na trenutnu iteraciju ovih alata. Kancelarija komesara za informacije sa sedištem u Velikoj Britaniji sačinila je izveštaj u kojem se navodi da bi oglašivači mogli da koriste ove alate za identifikaciju potrošača.

Oni koji rade u reklamnoj industriji žele da vide kolačiće zbog buke, uprkos pritužbama. Drew Stein, izvršni direktor adtech kompanije za podatke Audigent, rekao je za Engadget da je vreme da Google „ispuni obećanje o boljem ekosistemu“ sprovođenjem svojih planova za eliminisanje kolačića trećih strana.

CMA je, s druge strane, pokazao spremnost da zadrži kolačiće trećih strana u igri, posebno ako Google-ovo rešenje čini više štete nego koristi. Videćemo šta će biti sledeće godine.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *