Apple ima nova pravila za AppStore

Apple je uveo nova pravila na App Store nakon zahteva programera aplikacija da promene uslove rada i omoguće fer play.

PCPress.rs Image

Promene pod pritiscima

Apple je uveo tri promene koji se odnose na komunikaciju van aplikacije, prikupljanje informacija unutar aplikacije i događaje unutar App Store. Nakon što se ova kompanija suočila sa brojnim tužbama, počinju da se dešavaju promene u njihovom poslovanju. Apple je bio pod najvećim pritiskom kada je u pitanju način plaćanja unutar aplikacija. Grupa programera je tužila ovu kompaniju 2019. godine zahtevajući da im se omogući da sa svojim korisnicima biraju način plaćanja. Ova tužba je okončana sporazumom u okviru koje je Apple dozvolio da programeri komuniciraju sa korisnicima, na primer putem e-mail-a, i da dele informacije o načinima plaćanja van iOS aplikacije. Ujedno za takav vid plaćanja programeri nisu u obavezi da plaćaju proviziju. Međutim, i nakon nešto više od godinu dana, nije bilo ni na vidiku da će se ova promene zaista i realizovati. Zato je veliko iznenađenje uvođenje promena u okviru načina rada AppStore iOS-a. Novi uslovi ukazuju da aplikacije mogu da traže podatke o korisnicima, poput imena, e-mail, ali zahtevi ne mogu da sprečavaju korisnike da koriste aplikaciju. Sa druge strane programeri mogu da se koriste opcijom događaj u aplikaciji koja će biti dostupna od sledeće nedelje.

Pročitajte i:  IT dominira na listi 100 najvećih brendova

Osim toga Apple je izbacio klauzulu iz smernice 3.1.3 koja programerima nije dozvoljavala da koriste informacije dobijene u okviru njihove aplikacije. Na ovaj način Apple je zabranio širenje uticaja aplikacija van njihove prodavnice, kao i druge mogućnosti kupovine ili plaćanja. Prethodna pravila su podržavala korisnike da prijave aplikacije koje koriste njihove podatke van aplikacije. Ova odrednica je takođe izbrisana.

Iako se nije očekivalo da će Apple da promeni svoj način rada, do promena je došlo. Korisnici su ipak bili odlučujući kada je u pitanju promena poslovanja Apple. Korisnici su zbog stava Apple imali problema u poslednjih nekoliko meseci u pogledu dostupnosti aplikacija i usluga. Stoga je nezadovoljstvo počelo da raste, što je uslovilo promenu u načinu rada ove kompanije.

Izvor: ANI

 

Facebook komentari:

Tagovi: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *