BIZIT plus

Apple prvi na listi najvrednijih svetskih brendova

Petu godinu za redom Apple i Google zauzimaju prva dva mesta na ovoj listi, pri čemu je Apple u odnosu na prošlu godinu povećao vrednost za 3%, to jest na 184,2 milijarde dolara, a Google za 6%, odnosno na 141,7 milijardi dolara. Microsoft se popeo na treće mesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni rast vrednosti na godišnjem nivou. Četvrta je Coca Cola, a slede  je Amazon, Samsung, Toyota, Facebook, Mercedes-Benz i IBM – koji zaključuje listu prvih deset svetskih brendova rangiranih po finansijskoj vrednosti.

PCPress.rs Image

Ove godine su se na listi najvrednijih 100 svetskih brendova po prvi put pojavili Ferrari (88. mesto), Netflix (78.) i Salesforce.com (84.), a najveći procentualni rast vrednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su Facebook (48%), Amazon (29%), Adobe (19 %), Adidas (17 %) i Starbucks (16 %).

Više od polovine najvrednijih svetskih brendova dolazi iz četiri sektora – automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9). Maloprodaja je najbrže rastući sektor, ako se uzme u obzir rast vrednosti brendova u procentima (19 %), a slede je sportska oprema (10 %), tehnologija (8 %), logistika (7 %) i finansijske usluge (6 %).

Pročitajte i:  Google Maps na Androidu napokon dobija korisnu funkciju za praćenje vremena

Ukupna vrednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara, a u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 %, navodi se u Interbrand-ovoj analizi.

Stručnjaci agencije Interbrand već 18 godina prate, te rangiraju svetske brendove, a njihova istraživanja su bitno pomogla da se oceni šta brendove čini važnim u očima potrošača i investitora.

U izveštaju za 2017. godinu agencija nudi uvid u poziciju različitih brendova danas, fokusirajući se na to kako utiču na promene koje se dešavaju u društvu, te na poslovnoj sceni. Prvih 100 brendova na listi akumulira najveći deo vrednosti celokupnog svetskog biznisa, a rangirani su prema finansijskom učinku robnih marki proizvoda i usluga, uticaju brenda na potrošački odabir i snazi kojom brend doprinosi stabilnosti i zaradi kompanije.

 

Izvor: Forbes

Facebook komentari: