Apple prvi na listi najvrednijih svetskih brendova

Petu godinu za redom Apple i Google zauzimaju prva dva mesta na ovoj listi, pri čemu je Apple u odnosu na prošlu godinu povećao vrednost za 3%, to jest na 184,2 milijarde dolara, a Google za 6%, odnosno na 141,7 milijardi dolara. Microsoft se popeo na treće mesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni rast vrednosti na godišnjem nivou. Četvrta je Coca Cola, a slede  je Amazon, Samsung, Toyota, Facebook, Mercedes-Benz i IBM – koji zaključuje listu prvih deset svetskih brendova rangiranih po finansijskoj vrednosti.

Ove godine su se na listi najvrednijih 100 svetskih brendova po prvi put pojavili Ferrari (88. mesto), Netflix (78.) i Salesforce.com (84.), a najveći procentualni rast vrednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su Facebook (48%), Amazon (29%), Adobe (19 %), Adidas (17 %) i Starbucks (16 %).

Više od polovine najvrednijih svetskih brendova dolazi iz četiri sektora – automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9). Maloprodaja je najbrže rastući sektor, ako se uzme u obzir rast vrednosti brendova u procentima (19 %), a slede je sportska oprema (10 %), tehnologija (8 %), logistika (7 %) i finansijske usluge (6 %).

Pročitajte i:  Google Assistant kao pomoćnik u vaspitavanju tinejdžera

Ukupna vrednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara, a u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 %, navodi se u Interbrand-ovoj analizi.

Stručnjaci agencije Interbrand već 18 godina prate, te rangiraju svetske brendove, a njihova istraživanja su bitno pomogla da se oceni šta brendove čini važnim u očima potrošača i investitora.

U izveštaju za 2017. godinu agencija nudi uvid u poziciju različitih brendova danas, fokusirajući se na to kako utiču na promene koje se dešavaju u društvu, te na poslovnoj sceni. Prvih 100 brendova na listi akumulira najveći deo vrednosti celokupnog svetskog biznisa, a rangirani su prema finansijskom učinku robnih marki proizvoda i usluga, uticaju brenda na potrošački odabir i snazi kojom brend doprinosi stabilnosti i zaradi kompanije.

 

Izvor: Forbes

Facebook komentari: