Automobili sa naprednim bezbednosnim sistemima još uvek ugrožavaju pešake

Proizvođači automobila već godinama svoja vozila unapređuju tehnologijama koje bi novim senzorima i softverima trebalo bolje da štite kako pešake, tako i vozače. Nova istraživanja ipak ukazuju da napredak nije veliki, i da novi alati ne čine mnogo za bezbednije kretanje u saobraćaju.

Američka automobilska asocijacija (AAA) sprovela je niz testova na automobilima sa sistemom za automatsko kočenje i detekciju pešaka, a uz pomoć lutaka koje su zamenile pešake. Ono što su nakon toga zaključili ne zvuči obećavajuće, budući da su lutke stradale u 60% slučajeva. Testovi su obavljani tokom dana, a automobili su se kretali brzinom od oko 32 kilometra na sat, te su se očekivale bolje reakcije.

Kada su „odrasle“ lutke zamenjene onima koje su iste veličine kao deca rezultati su postali još gori, te su mini-lutke stradale u čak 89% slučajeva. Tokom testiranja su korišćena četiri modela: Chevy Malibu, Honda Accord, Tesla Model 3 i Toyota Camry, a vozila su opremljena i dodatnim senzorima i kamerama kako bi se prikupilo što više podataka.

Pročitajte i:  Tesla na sudu zbog primanja Elona Muska

Ovakvi testovi obično dolaze u krizna vremena, a broj pešaka koji stradaju u saobraćajnim nezgodama poslednjih godina raste. Nova tehnologija svakako može da obavesti o kretanju pešaka, ali samo u određenim scenarijima, pa su proizvođači na pravom putu kada je implementiranje ovakvih tehnologija u pitanju, ali su ipak još uvek daleko od sistema koji bi mogli da obezbede apsolutnu bezbednost za sve učesnike u saobraćaju.

Izvor: The Verge

Facebook komentari:

Vertiv

IT Edukacija
Tagovi: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.