BIZIT 2019: Bezbednost, komunikacije, marketing, 5G panel…

Blok koji se možda i ponajviše očekivao je naizgled bio veoma raznolik, s obzirom na teme, ali i „vatreni panel“ koji ga je pratio. Najave i kontroverze oko 5G tehnologije su dostigle vrhunac u proteklom periodu, pa ne čudi što je toliko pažnje posvećeno ovim temama.

Blok je startovao predavanjem „Evolucija sajber sigurnosti uz pomoć jedinstvenog Sophos Synchronized Security sistema“ koje je održao Nebojša Stankić, Senior Channel Account Executive Balkan u kompaniji Sophos. Osnovan u Oksfordu 1985. godine, Sophos danas ima 3500 zaposlenih, 350 hiljada mušterija i 100 miliona korisnika u 150 zemalja. Opslužuje 47 hiljada partnera u kanalu.

„Strategija kompanije Sophos u pogledu sajberbezbednosti se može sažeti u zatvoreni krug: Predictive, Adaptive, Synchronized. Prošle godine je čak 68% svih preduzeća iskusilo sajber-napad, a čak 9 od 10 direktora za bezbednost priznaje da nije sigurno šta će se desiti u sledećem napadu. Rešenje nije u više sajberbezbednosti, nego u boljoj sajberbezbednosti. U svojim rešenjima primenjujemo rešenja mašinskog učenja i dubokog učenja. Posebno su interesantni novi Deep Learning Neural Network algoritmi, koji donose veliki iskorak u pogledu sajberbezbednosti,“ istakao je Stankić.

Nemanja Pejić, systems engineer iz kompanije Veeam je govorio o Veeam Backup for Office 365 rešenju. Naglasio je da mnoge kompanije koriste Office 365 Business zajedno sa Exchange Online, SharePoint Online i OneDrive for Business softverima, te da su pod utiskom da su njihovi podaci 100% bezbedni.

„Nažalost, ovo nije tačno. Premda Microsoft zaista teži da se stara o svemu, uključujući oporavak od gubitka podataka i redovne bekape, to se odnosi samo na ono što je njihovo intelektualno vlasništvo. Korisnički podaci, elektronska pošta, dokumenti ili Sharepoint podaci, sve to je izloženo riziku. Microsoft garantuje Quarterly Uptime od 99,9% za Office 365 Service, ali zaštita kompanijskih podataka mora biti rađena od strane njih samih, što čak 76% kompanija ne radi,“ rekao je Pejić.

Pročitajte i:  Krajem oktobra održava se treći AFA Women’s Leadership Summit

Potom je usledio događaj koji je verovatno privukao najviše pažnje na celom BIZIT-u, barem kada je reč o profesionalnoj javnosti. Reč je o panelu posvećenom 5G tehnologiji i kontroverzama koje je prate. PC Press je okupio najeminentnije i najkompetentnije ličnosti da govore na tu temu, uključujući predstavnike firmi koje upravo na terenu uvode 5G tehnologiju i postavljaju bazne stanice. Moderator panela je bio Dejan Ristanović, glavni i odgovorni urednik PC Press-a. Učestvovali su Pjer Vučković, Technology Strategy and Planning Director, Telenor; Đorđe Vuksanović Direktor za razvoj proizvoda i upravljanje korisničkim iskustvom, VIP mobile; Jelena Stojanović Komercijalni direktor, TERI Engineering; Rade Vujović General Manager u Roaming Solutions Grupi: Roaming Networks i Enetel Solutions.

Čula su se razna mišljenja, ali su svi učesnici panela jasni – 5G je velika prilika za Srbiju i usvajanje nove tehnologije će omogućiti čitav niz novih primena u industriji i privredi, donoseći benefite svima, uključujući i krajnje korisnike.

Rade Vujović je istakao da trebamo mnogo brže da učimo i usvajamo nove tehnologije: “Spori smo! Ako ne budemo brzi, zaostatak neće biti puta dva, nego puta deset. U SAD su shvatili da je Kina mnogo ispred njih i da puno zaostaju. To što se bore ekonomskim sankcijama neće dugo trajati.”

Jelena Stojanović je naglasila da je 5G zaista revolucija koju ne treba posmatrati samo kao brži protok: “Ovo je disruptorska tehnologija koja menja pogled na kompletan IT. 5G je prilika da telekomunikacione kompanije, ali i čitava biznis scena prekine sa svim postojećim, zastarelim poslovnim modelima.”

Pjer Vučković iz Telenora je istakao da je razvoj 5G u Srbiji vezan za kolaboraciju i saradnju mobilnih operatora, a ne za konkurenciju. “Terminali dobijaju na svojoj masovnosti, različiti scenariji primene se razvijaju, fiksni i bežični pristup je prvi na toj listi, a druge primene će dolaziti na listu u zavisnosti od toga kako budemo animirali firme.”

Pročitajte i:  Kina je zvanično ponudila najrašireniji pristup 5G mrežama do sada

Rade Vujović je dodatno naglasio da je krucijalno važno koliko shvatamo mogućnosti koje nam 5G pruža. Na pitanje šta bi država trebala da obezbedi operaterima da bi oni lakše implementirali 5G tehnologiju, Pjer Vučković je rekao: “Država treba da obezbedi spektar; krenuće se od 3,5 GHz, 700 MHz će omogućiti malo veći domet i pokrivenost.”

Đorđe Vuksanović iz kompanije Vip mobile je rekao da očekuju nove tendere; preduslovi su brzina i potreba za ubrzavanjem administracije.

“Investicije u mreže u Nemačkoj i Austriji su ogromne. Potrebno je razumevanje društva. To nije investicija samo telko operatora, već i države. Oni su kao društva shvatili koliko je to ozbiljna stvar i koliko dobro funkcioniše,” preneo je Rade Vujović iskustva iz inostranstva.

Zaključak u vezi sa famoznom “štetnošću” je bio da ne postoje podaci da je 5G tehnologija štetna, ali da je potrebno da se nastavi sa istraživanjem dugoročnih efekata 5G-a na zdravlje. Pjer Vučković je istakao da cela industrija nije spremna za toliko novih uređaja povezanih na mrežu, te da ima još puno da se radi u toj oblasti.

Blok je nastavljen predavanjem „Kako, za koliko i sa čim u Azure“, koje je održao Oliver Nikolić, MS Team Lead and Senior Azure Consultant, Comtrade System Integration. Kako migrirati u cloud, kako implementirati nove tehnologije, koje su alatke koje se koriste u tom smislu, sve to je bio predmet izlaganja, baš kao i demonstracija kako izgleda migracija podataka u cloud, korišćenjem Microsoft Azure cloud tehnologija.

„Nije pitanje da li ćete se seliti u cloud, nego kada. Na tom putu ćete se susretati sa raznim izazovima, uključujući tehničke i ne-tehničke izazove. Najveći izazovi su u pravilnoj proceni troškova, što će pomoći u prevazilaženju psihološke barijere, ali postoji još čitav niz stvari koje predstavljaju prepreku na putu migracija u cloud,“ rekao je Nikolić.

Pročitajte i:  Digital signage, i hardver i softver

„Digital signage – trendovi i koristi“ naziv je predavanja koje su održali Predrag Spasojević, vlasnik kompanije DIGITCOM, te Erwin Gutić Regional Sales Manager Germany, Navori. Govoreći o prednostima digital signage rešenja, naglasio je efikasnost dinamičkih sadržaja kojim se postiže daleko bolja upadljivost, ali i bolje dopire do svesti korisnika, mogućnost lakog i brzog distribuiranja u realnom vremenu do stotina ili hiljada udaljenih lokacija, centralizovani monitoring, povratne informacije, spremnost za sve vrste integracija sa raznim poslovnim rešenjima i tako dalje.

„Originalno je signage nastao iz orijentacije ka audio-video reklamnim rešenjima i služio da vrti video reklame u krug. Međutim, dodatak pametnih rešenja i migracija u IT sferu je omogućila potpuno dinamičke sadržaje, koji se mogu prikazivati gde god, kad god, u bilo kakvom rasporedu. Možete kontrolisati šta se gde prikazuje, menjati po želji sve što treba, uopšte ne morate da na ekranima prikazujete iste sadržaje, već ih možete prilagoditi lokalu i konkretnoj ciljnoj grupi maloprodajnog objekta. Danas se implementira i korisnički sistem za mobilne telefone, koji već omogućava da u potpunosti kontrolišete digital signage mehanizam sa svog telefona,“ istakli su tom prilikom.

Blok je zaokružio Miroslav Varga, stručnjak za online marketing, statističke analize i data mining. On je govorio o Google analitici, pravilnim načinima njene upotrebe i zamkama koje stoje pred nama, uključujući i pitanje Google algoritama i sveopšteg prisustva na vebu te kompanije koja poslovanje bazira  na našim ličnim informacijama.

Facebook komentari:

BIZIT 2020

Disaster recovery
Tagovi: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.