Commodordion Linusa Akessona je harmonika napravljena od Commodore 64 

Sledeći tradicionalni format harmonike, Commodordian uparuje dva Commodore 64 sa setom mehova da bi proizveo muziku.

PCPress.rs Image

Commodordion menja tradicionalne klavijature za ceo Commodore 64s

Skromna harmonika

Iako retko viđana u današnje vreme, harmonika je bila izuzetno popularna u Evropi tokom celog devetnaestog veka, zahvaljujući tome što je izumljena u Nemačkoj. Instrument skoro uvek ima dve nezavisne klavijature koje se drže jednom rukom, a mogu se pomerati bliže ili dalje, zahvaljujući mehovima koji spajaju strane. Guranje i povlačenje harmonike gura vazduh kroz instrument gde se može modifikovati pomoću tastera, stvarajući tako različite note. Linus Akeson je bio inspirisan harmonikom i njenom često starinskom prirodom, pa je bilo prirodno kombinovati je sa drugim delom retro tehnologije, Commodore-om 64. Rezultujući projekat, nazvan Commodordion, menja tradicionalne klavijature za ceo Commodore 64s dok su između njih još uvek mehovi.

Stvaranje melodija i akorda

Neki od Akessonovih prethodnih radova uključivali su njegov prilagođeni softver pod nazivom Qwertuoso. To je mali program napravljen za Commodore 64 koji omogućava da se tastatura transformiše u sintisajzer. Zajedno sa tasterima za sviranje nota, korisnici mogu da pritisnu modifikatore da izaberu različite režime, podese talasni oblik i izvode posebne funkcije. Akesson je ubacio Qwertuoso na levi C64 za regularno sviranje.

Programiranje jednostavnih petlji

Za razliku od levog C64, desni je malo poseban po tome što ne samo da podržava sviranje akorda preko više redova abecednih tastera u režimu uživo, već može i da čuva i reprodukuje petlje. Da bi se programirala petlja, pritisne se taster za snimanje, koji neke tastere pretvara u bubnjeve, bas ili posebne akorde. Odavde, igrač unosi svoje zvukove u ritmu sa pozadinskim metronomom i na kraju čuva rezultat. Pritiskom na F1, F3, F5 ili F7 tokom režima uživo će početi reprodukcija sačuvane petlje.

Dizajn mehova

Zbog nedostatka potrebe za kretanjem vazduha kroz niz unutrašnjih cevi, Akeson je morao da smisli drugačiji način pretvaranja sile iz vazduha koji se kreće unutar meha u promene u zvuku. Njegov početni pristup je uključivao pričvršćivanje temperaturnog senzora na grejni element i merenje koliko se temperatura promenila kao odgovor na protok vazduha oko njega. Nažalost, pokazalo se da ovaj sistem presporo reaguje na promene u protoku vazduha i čak je bio potencijalno opasan. Umesto toga, Akeson je nešto kasnije shvatio da bi duvanje u mikrofon proizvelo veoma primetne promene u njegovom izlaznom talasnom obliku, što ga je navelo da shvati da bi jednostavan mikrofon pored rupe u inače hermetički zatvorenom mehu mogao da meri ove promene pritiska. Sami mehovi su napravljeni spajanjem starih disketa (naravno) sa gafer trakom.

Izlaz zvuka

Zvuk koji dolazi sa svakog Commodore 64 se meša podjednako u mikseru i šalje se u multiplicirajući digitalno-analogni pretvarač (DAC – digital-to-analog converter). Pošto bi mehovi trebalo da kontrolišu jačinu zvuka, talasni oblik iz mikrofona se prvo konvertuje u niz vršnih nivoa zahvaljujući “envelope follower”  programu koji radi na mikrokontroleru. Ova vrednost deluje kao pojačanje vrednosti C64 kako bi se povećala ili smanjila njihova ukupna zapremina.

Sviranje Commodordion

Kao što može se vidi i čuje u njegovom demonstracionom videu, Akesson’ Commodordion je neverovatno sposoban instrument koji može da emituje širok spektar zvukova sa zabavnim 8-bitnim obrtom. Njegovu interpretaciju čuvene “Maple Leaf Rag” Skota Džoplina možete pogledati na YouTube-u.

Izvor: Hackster

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: