Da li je potrebna katoda visoke čistoće? 

Proizvođači sekundarnih baterijskih ćelija (LG Energy Solution, Samsung SDI i SK on) insistiraju na veoma strogim specifikacijama čistoće od dobavljača katodnih materijala kako bi se obezbedio konzistentan kvalitet proizvodnje. Specifikacije čistoće katodnih materijala pomno su čuvane kao poslovna tajna sa malo aktivnog ispitivanja o neophodnosti tako visokih specifikacija. Kao odgovor na zahteve proizvođača ćelija, dobavljači katodnih materijala ulažu značajna sredstva u prečišćavanje sirovih metala, što posledično povećava jediničnu cenu baterija

PCPress.rs Image

 Istraživački tim na čelu sa profesorom Yong-Tae Kimom sa Odseka za nauku o materijalima i inženjerstvo na Univerzitetu za nauku i tehnologiju Pohang (POSTECH), u saradnji sa profesorom Kyu-Young Parkom sa Diplomskog instituta za tehnologiju gvožđa i ekoloških materijala i Odeljenja nauke o materijalima i inženjeringu u POSTECH-u, i istraživački tim dr Woochul Junga sa Istraživačkog instituta za industrijsku nauku i tehnologiju (RIST), otkrili su da su specifikacije čistoće katodnih materijala, koje su postavili proizvođači ćelija, prestroge. Njihovo istraživanje pokazuje da bi pojednostavljenje procesa rafinacije litijuma moglo značajno smanjiti jediničnu cenu baterija. Nalazi istraživanja objavljeni su u ‘Nature Communications’, jednom od međunarodnih naučnih časopisa. 

Pročitajte i:  Hyundai Uni točak stvara prostor za EV pogon 

 U ovom istraživanju, tim se bavio uticajem čistoće sirovog materijala litijuma na proizvodnju i performanse katodnih materijala sekundarnih baterija. Uobičajeno, pretpostavlja se da nečistoće u litijumskim materijalima ometaju performanse sekundarne baterije. Stoga je cilj proizvodnja litijumskih materijala čistoće od najmanje 99,5%. Ipak, tim je otkrio da prisustvo približno 1% magnezijuma (Mg) nečistoće u litijumskoj sirovini zapravo povećava efikasnost procesa i produžava životni vek sekundarne baterije. Kroz svoje eksperimente, oni su pokazali da korišćenje litijuma niske čistoće, koji nije u potpunosti očišćen od nečistoća, može smanjiti troškove proizvodnje sekundarnih baterija i emisije ugljen-dioksida do 19,4%, odnosno 9,0%. 

 Profesor Yong-Tae Kim koji je vodio istraživanje je izjavio: „Proizvođači sekundarnih baterijskih ćelija moraju ponovo da procene da li su njihove trenutne specifikacije katodnog materijala prestroge. Dalje je primetio: „Razmatranje nekonvencionalnih pristupa moglo bi da ponudi novu strategiju protiv agresivno niskih cena Kine. 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *