BIZIT plus

Excel – štampanje dela lista i tretman zaglavlja

Štampanje dela radnog lista

PCPress.rs ImageKada kreirate radni list koji sadrži mnogo podataka, možda ćete želeti da odštampate samo deo radnog lista koji je relevantan za poentu koju ilustrujete. Dobra vest je da možete podesiti područje štampe tako da Excel štampa tačno onoliko koliko želite od tabele ili vašeg radnog lista. Područje štampe uokvireno je naglašenom linijom koja vam omogućava da vidite koje ćelije će biti odštampane a koje neće. Kada postavite oblast štampanja, možete odabrati ćelije u jednom pravougaoniku ili odabrati ćelije locirane u različitim oblastima vašeg radnog lista.

Da biste podesili oblast štampanja, izaberite ćelije koje želite da odštampate, kliknite na karticu Page Layout, a zatim na polje za štampanje. Zatim izaberite Set Area Print.

Uredite svoje podatke tako da sadržaj koji se štampa izgleda na ekranu onako kako treba da izgleda i na odštampanoj stranici. Možete odrediti područja za štampanje sastavljena od više delova istog radnog lista. Ovu tehniku koristite naročito kada se podaci vašeg radnog lista pojavljuju na više stranica.

Pročitajte i:  Excel funkcije SORT i SORTBY

Da biste uklonili oblast štampanja, kliknite na karticu Page Layout i zatim na polje za štampanje, pa izaberite Clear Area.

Zaglavlja na svakoj stranici

Kada štampate radni list čiji podaci jednostavno ne mogu stati na jednu stranu, možda ćete imati teškoće da zapamtite koji su podaci sačuvani u kojoj koloni. Umesto da se vraćate na vrh radnog lista ili čak unosite naslove za koje pretpostavljate da se pojavljuju prelamanja na ekranu, prepustite tu brigu Excel‑u, jer on može ispisati svoje kolone i redove zaglavlja na vrhu i levoj strani svake stranice. Štampanjem naslova kolone i redova na svakoj stranici uštedećete vreme, poboljšati razumevanje konteksta i smanjiti frustracije kada se bavite velikim radnim listovima.

PCPress.rs ImageDa biste izabrali redove i kolone za ponavljanje, kliknite na karticu Page Layout a zatim na Sheet Options. Na Sheet tabulatoru izaberite Rows To Repeat At Top polje, pa na radnom listu izaberite redove koje želite da ponovite. Na sličan način podesite i Columns to repeat at left, pa potvrdite sa OK. Ponavljanje redova i kolona na svakoj stranici posebno je korisno kada radni list sadrži zamrznute panele, a želite da se zamrznuti paneli pojavljuju na svakoj stranici otiska, baš kao što se pojavljuju na ekranu.

Pročitajte i:  Microsoft-ov novi OneDrive dizajn počinje da se primenjuje  

(Objavljeno u PC#245)

 

Facebook komentari: