Facebook ukinuo robote koji su počeli da međusobno ‘razgovaraju’

Od trenutka kad se probudimo naš dan je sastavljen od razgovora koji u sebi imaju elemente pregovaranja. Scenariji takvih razgovora se kreću od onih u kojima se pregovara o izboru filma za to veče, preko onih u kojima svoju decu ubeđujete da pojedu povrće, pa sve do onih u kojima pregovarate o ceni nekog proizvoda. Ono što je zajedničko ovim razgovorima je to što zahtevaju kompleksnu komunikaciju, te veštinu ubeđivanja, a te osobine se ranije nisu mogle pronaći u kompjuterskim sklopovima.

Do danas su varijante robota koji bi služili za različite vrste razgovora i pregovora došle do sistema koji mogu da obavljaju kratke razgovore, ili da izvrše jednostavne radnje – poput rezervisanja sobe u hotelu. Izrada mašina koje bi mogle da obavljaju smislene razgovore sa ljudima je veliki izazov, budući da od robota zahteva da kombinuje razumevanje razgovora sa onim što zna o svetu, te da sastavi rečenicu koja mu omogućava da to i izrazi.

U junu 2017. godine istraživači iz kompanije Facebook, sa Odeljka za istraživanja veštačke inteligencije, su objavili svoj rad o robotima koji su napravljeni da pregovaraju, a početkom avgusta iz Facebook-a su ukinuli dva ovakva robota, pošto su počeli da komuniciraju sopstvenim jezikom.

Pročitajte i:  Gmail Smart Compose: AI opcijom protiv predrasuda

Planirano je da programi steknu veštine pregovaranja tako što bi podražavali ljudsko ponašanje tokom procesa trgovine, ali kad su uparili dva programa, koje su nazvali Alice i Bob, da pregovaraju jedno sa drugim, roboti su počeli da razvijaju novi, i pomalo bizaran, način komunikacije:

Bob: i can i i everything else . . . . . . . . . . . . .

Alice: balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to me

Bob: you i everything else . . . . . . . . . . . .

Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me

Bob: i i can i i i everything else . . . . . . . . . . . .

Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to

Bob: i . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Očekivalo se da roboti nauče kako da trguju sportskom opremom, šeširima i knjigama, tako što bi prvo procenili vrednost proizvoda, a onda pregovarali o ceni, ali se dogodilo više od toga.

Pošto su prekinuli razgovor između robota, iz Facebook-a su izjavili da je učinjen važan korak napred ka robotu koji bi mogao da ‘razume’, upotrebi jezik, pregovara, te postane nešto poput digitalnog ličnog asistenta. Dodali su i da je većina ljudi koja je imala priliku da komunicira sa ovim programima mislila da ‘razgovara’ sa drugim ljudskim bićem.

Pročitajte i:  Facebook najavio širenje video platforme

Istraživači su napomenuli da je nemoguće da se jezik veštačke inteligencije prevede na engleski, ili bilo koji drugi ljudski jezik, budući da govornika i prevodilaca još uvek nema.

Izvor: telegraph.co.uk

Facebook komentari: