BIZIT plus

Google će zahtevati da političke reklame “istaknuto otkrivaju” svoje AI-generisane elemente

Manje izmene kao što su promena veličine slike i korekcija boje biće izuzete iz novog pravilnika.

PCPress.rs Image

Stop širenju dezinformacija

Veštački generisane slike i audio zapisi već se pojavljuju u ciklusu predsedničkih izbora 2024. godine u SAD. Kompanija nastoji da zaustavi širenje dezinformacija, pred već očekivanu spornu izbornu kampanju. Shodno tome, Google je objavio da će zahtevati od političkih oglašivača da “istaknuto otkrivaju” kada njihova reklama sadrži aspekte koji su promenjeni ili generisani veštačkom inteligencijom. Takođe, tu spadaju i alati koji koriste veštačku inteligenciju“. Novi pravilnici biće razvijeni i osmišljeni na osnovu postojeće politike kompanije koja se odnosi na manipulaciju medijima.

“Obzirom na sve veći broj alata koji proizvode sintetički sadržaj, idemo korak dalje. Proširićemo svoje smernice. Zahtevaćemo da oglašivači otkriju kada njihove izborne reklame sadrže materijal koji je digitalno izmenjen ili generisan“, navodi kompanija.

Male i nevažne promene kao što su promena veličine slika, manje korekcije pozadine ili korekcija boje i dalje će biti dozvoljeni. Međutim, oni koji prikazuju ljude ili stvari kako rade nešto što nikada zapravo nisu radili ili na drugi način menjaju stvarni materijal će biti označeni.

Pročitajte i:  Kad biznisu zatreba chatbot

Reklame će biti obrađene putem Google-ovih sopstvenih automatizovanih sistema

Reklame koje koriste veštačku inteligenciju moraće da budu jasno označene na način koji je lako uočljiv za korisnike, prema pravilima Google-a. Zapravo, reklame će prvo biti obrađene putem Google-ovih sopstvenih automatizovanih sistema za pregled. Zatim po potrebi pregledaće ih zaposleni iz Google-a.

Kompanija preduzima korake koji mogu uticati na konkurenciju i način na koji drugi društveni mediji funkcionišu. X je nedavno objavio da je promenio svoj prethodni stav. X će sada dozvoliti političke reklame. Meta i dalje nailazi na kritike zbog svojih neozbiljnih napora u vezi sa moderacijom oglasa.

Federalna izborna komisija takođe počinje da se bavi ovim pitanjem. Komisija je tražila javni komentar o izmeni postojećeg pravilnika ili propisa koji zabranjuju kandidatima ili njihovim agentima “lažno prikazivanje drugih kandidata ili političkih stranaka”. Ovom izmenom pravilnika komisija želi da precizira da se ova zabrana odnosi na reklame za kampanje koje namerno koriste veštačku inteligenciju kako bi obmanjivale javnost.

Pročitajte i:  Google aplikacije stižu za Ford, Nissan i Lincoln vozila tokom 2024. godine

Izvor: Engadget

Facebook komentari: