Google deli alate za otkrivanje obmanjujućih slika generisanih veštačkom inteligencijom

Google objavljuje nove načine na koje korisnici mogu da uoče obmanjujuće slike ili slike generisane veštačkom inteligencijom, u pokušaju da se pozabavi dezinformacijama i pruži korisnicima „punu priču“.

PCPress.rs Image

The Irish Times se izvinio zbog objavljivanja kontroverznog mišljenja

Funkcija se zove „About this image“ i omogućiće korisnicima da vide kontekstualne informacije o slici, na primer kada ju je Google prvi put indeksirao i gde je još viđena na mreži – kao što su sajtovi za proveru činjenica. Google je rekao da je svrha da pomogne korisnicima da odluče da li je slika koju primete pouzdana ili slika može da obmanjuje.

Na primer, ako se za sliku tvrdi da je iz istorijskog događaja, ova alatka bi pokazala da li se slika tek nedavno pojavila na Google-u ili su sajtovi sa vestima opovrgli određene tvrdnje.

Ova funkcija će prvo biti pokrenuta u SAD i omogućiće korisnicima da vide više informacija o Google pretragama slika, snimcima ekrana Google Lens i slikama u aplikaciji Google. Tehnološki gigant planira da ovu funkciju donese korisnicima Google Chrome-a kasnije ove godine.

Pročitajte i:  Google u 2023. godini prodao 10 miliona Pixel telefona

Menadžer Google proizvoda Kori Danton rekao je da kompanija takođe preduzima korake kako bi korisnicima olakšala otkrivanje slika generisanih veštačkom inteligencijom, koje su eksplodirale u popularnosti tokom prošle godine.

„Kako počnemo da uvodimo mogućnosti generativne slike, osiguraćemo da svaka naša slika generisana veštačkom inteligencijom ima oznaku u originalnom fajlu da bi vam pružio kontekst ako naiđete na nju van naših platformi“, rekao je Danton na blogu. „Kreatori i izdavači će moći da dodaju slične oznake, tako da ćete moći da vidite oznaku na slikama u Google pretrazi, označavajući ih kao generisane veštačkom inteligencijom. Možete očekivati da ćete ih videti od nekoliko izdavača, uključujući Midjournei, Shutterstock i druge u narednim mesecima.”

Prevara Irish Timesa

Fokus na obmanjujuće slike i slike generisane veštačkom inteligencijom prati talas realističnih slika koje se poslednjih meseci objavljuju o ličnostima iz stvarnog života, kao što su papa Franja ili bivši američki predsednik Donald Tramp.

Zabrinutost zbog širenja dezinformacija putem veštačke inteligencije izazvali su kritičari tehnologije, kao što je Džefri Hinton, „Kum veštačke inteligencije“. Hinton je rekao da je njegova neposredna zabrinutost zbog veštačke inteligencije da će lažni sadržaj preplaviti internet i da prosečna osoba „više neće moći da zna šta je istina“.

Pročitajte i:  Gemini će uskoro ući u vaše DM 

Rizici širenja lažnih informacija zahvaljujući veštačkoj inteligenciji nedavno su istaknuti u Irskoj, kada je The Irish Times objavio članak Adrijane Akoste Kortez. U članku se tvrdilo da je pisac Ekvadorka i da je Irkinje koje koriste lažni preplanulost „kulturno prisvajanje“.

Čitaoci i novinari postavili su pitanja o identitetu autora jer je izgledalo da je autorova slika generisana veštačkom inteligencijom. Takođe gotovo da nema informacija o autoru dostupnih na mreži i sada se veruje da je članak bio prevara generisana veštačkom inteligencijom.

Irish Times je od tada uklonio članak i izvinio se. Profesorka Džejn Suter, direktorka Instituta za buduće medije, demokratiju i društvo Univerziteta u Dablinu, rekla je za SiliconRepublic.com da je članak o prevari „skupa, ali dobra lekcija za ceo sektor“.

Suter je dodao da to pokazuje „opasnosti sa kojima se novinske organizacije sada suočavaju u eri generativne veštačke inteligencije“.

„Novinske organizacije će možda morati da se vrate starijim metodama ličnog razgovora sa saradnicima, vršeći potpune provere identiteta na društvenim mrežama, posebno za nove saradnike, i možda ulažući u softver za otkrivanje veštačke inteligencije, iako to ni u kom slučaju nije dokaz za glupost“, rekao je Suter. „Ako to ne učinite, rizikujete da nanesete štetu reputaciji.“

Pročitajte i:  Google Chrome dobija tri zanimljive opcije

Izvor: Siliconrepublic

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,