Iznenađujuća nova pretnja korisnicima Gmail-a i Outlook-a

Korisnici Gmail-a, Outlook-a i korisnici drugih usluga emaila treba da budu oprezni i mogli bi da budu iznenađeni brendom koji je na prvom mestu kada su u pitanju scam emailovi.

PCPress.rs Image

DHL na prvom mestu brend email prevara

Ako dobijete neočekivani email od renomirane kurirske kompanije DHL, budite oprezni! Ako u poslednje vreme niste ništa kupili, prepiska iz firme je skoro sigurno prevara usmerena na krađu ličnih podataka, uključujući bankovne podatke i lozinke. Možda je iznenađenje, ali DHL je ​​upravo proglašen brend koji prevaranti najčešće koriste da se lažno predstavljaju u pokušaju prevara. DHL je ​​pretekao Microsoft, WhatsApp, Google, pa čak i Amazon da bi preuzeo prvo mesto.

Sa milionima nas koji ostaju kod kuće zbog tekuće globalne pandemije i naručuju robu s interneta, čini se da sajber prevaranti pokušavaju da zarade na brzinu tako što šalju lažne emaulove i tekstualne poruke koje deluju kao da su od kompanija za dostavu. Ove prevare često mame potrošače navodeći da je paket spreman za isporuku i da se mora pratiti da bi ga primili. Ove poruke prevare obično sadrže link koja vodi ljude do lažnih web lokacija koje izgledaju baš kao zvanična početna stranica. Prema bezbednosnom timu u Check Pointu, porast onlajn kupovine doveo je do buma DHL prevara.

Pročitajte i:  Google smatra da ChromeOS Flex može da zameni Windows u poslovnom okruženju

U stvari, neverovatnih dvadeset i tri procenta svih pokušaja krađe identiteta brenda bilo je u vezi sa DHL-om u poslednjem delu 2021. godine. FedEx se takođe prvi put pojavio na listi prvih deset u četvrtom kvartalu 2021. godine, što je bez sumnje rezultat pretnji koje pokušavaju da ciljaju ranjive onlajn kupce uoči praznične sezone, jer je pandemija i dalje ključna briga. Pored DHL-a, postoje i drugi brendovi na koje korisnici emaila treba da obrate pažnju, ako dobiju poruku koju nisu očekivali. Microsoft, WhatsApp, Google, LinkedIn i Amazon – svi se pojavljuju u prvih 10 kada su u pitanju lažni phishing emailovi.

Svako ko vidi poruku ovih brendova treba da bude oprezan i treba da klikne na veze samo ako je 100 posto siguran da je email originalan. U brend phishing napadu, kriminalci pokušavaju da imitiraju zvaničnu web stranicu poznatog brenda koristeći slično ime domena ili URL i dizajn web stranice kao i originalni sajt. Link ka lažnoj web stranici može biti poslat ciljanim pojedincima putem emaila ili tekstualne poruke, a korisnik može biti preusmeren tokom pregledanja weba ili iz lažne mobilne aplikacije. Lažna web lokacija često sadrži obrazac namenjen krađi podataka korisnika.

Pročitajte i:  Google objavljuje „otvorene“ AI modele

Izvor: Express

 

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,