PC Press - Sve(t) je marketing

Kako je COVID-19 izmenio naše navike

Aprilsko izdanje izveštaja „Digital 2020 Global Statshot report“ koji su zajednički objavili Hootsuite (social media mangement platforma iz Vankuvera), We Are Social (kreativna agencija iz Londona) i Kepios (brend agencija iz Singapura) donosi nam interesantne činjenice o tome koliko su se promenile naše navike i životi zbog globalnog karantina u kome su se našlo gotovo polovina čovečanstva.

Istraživanje je obuhvatilo 17 država širom sveta, a sprovedeno je tokom marta 2020. godine i pokazuje razmere promena naših online navika. U svakom slučaju, u poslednjih godinu dana (od aprila 2019. do aprila 2020. godine povećana je upotreba digitalnih proizvoda. U tom periodu, populacija je porasla za 1.1 procenat (82 miliona), dok je broj mobilnih telefona povećan za 2.5 odsto (128 miliona). Istovremeno, broj korisnika Interneta povećan je za 7.1 odsto (301 milion), a aktivnih korisnika društvenih mreža za 8.7 procenata (304 miliona). Na globalnom nivou danas postoji 4.2 milijarde korisnika koje pristupaju Internetu preko mobilnih uređaja.

Tri četvrtine ispitanika (76 procenata) potvrdilo je da su zbog karantina provodili više vremena koristeći svoje telefone, 45 procenata laptope, dok je 22 odsto više vremena provodilo sa svojim tabletima. Kada je upotreba uređaja u pitanju, 57 procenata ispitanika je povećalo gledanje online filmova i streaming servisa, 47 procenata je više vremena provodilo na društvenim mrežama, a 46 procenata je više koristilo messenger aplikacije. Više od trećine ispitanika potrošilo je više vremena slušajući muziku (39 procenata), koristeći mobilne aplikacije (36 odsto) ili igrajući igre (35 odsto).

Pročitajte i:  Rad i roboti: Walmart se odlučio za ljudske radnike

Oko 47 odsto korisnika je više vremena provelo kupujući online, dok je 33 procenta ispitanika na ovaj način kupovalo hranu, ili ostale kućne potrepštine (29 procenata). To je dovelo do povećanja broja poseta sajtovma samoposluga za 251 procenat. Istovremeno, broj poseta sajtovima koji imaju veze sa turizmom opao je za 71 procenat.

Najviše su traženi sajtovi koji su davali informacije o COVID-19 virusu (čak 3.650 odsto). Čak 18 od top 20 upita za pretragu sa najvećim rastom ima veze sa korona virusom. Upiti za Zoom, platformu za video konferencije povećani su za 500 odsto.

Istraživanje pokazuje još jednu važnu stvar. Izgleda da će sve ove promene biti privremenog tipa. Kada prođe period karantina, samo 20 procenata ispitanika misli da će nastaviti da u istom intenzitetu gleda streaming filmove i serije, dok samo 15 procenata misli da će i dalje više koristiti društvene mreže, u odnosu na period pre ove situacije.

Izvor: ZDNet

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,