Kaspersky Lab: smanjen broj detektovanih malvera u 2015. godini

Prema podacima kompanije Kaspersky Lab, 2015. godina predstavlja period kada je došlo do stagnacije u potražnji malver programa, pa je tako broj malvera koji su detektovani na dnevnom nivou opao za 15.000, sa 325.000 u 2014. godini na 310.000 u ovoj godini. Stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab smatraju da je glavni uzrok ovog trenda činjenica da je kodiranje novih malver programa skupo, pa su i sajber kriminalci shvatili da mogu da postignu zadovoljavajuće rezultate pomoću nametljivih reklama i korišćenjem legitimnih digitalnih potpisa prilikom napada. Ovaj pristup za sada daje rezultate, što je potvrđeno i podatkom da je, uprkos smanjenju troškova napadača, broj žrtava sajber napada u 2015. godini porastao za pet odsto

Cyber Review of 2015_310000 files

U periodu između 2012. i 2013. godine zabeležen je drastičan rast u broju malver pretnji koje su stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab detektovali na dnevnom nivou, i on je porastao sa 200 hiljada pretnji 2012. godine na čak 315 hiljada pretnji 2013. godine. Od tog trenutka, tržište malver programa nalazi se u stagnaciji. Tokom 2014. godine, broj pretnji na dnevnom nivou porastao je za samo 10 hiljada dok se u 2015. godini ukupan broj smanjio sa 325 na 310 hiljada.

Sajber kriminlaci traže brz način da dođu do novca, a korišćenje složenih alata za kodiranje kao što su rootkit i bootkit programi, kao i virusi koji se razmnožavaju, donosi određene rezultate ali nije jeftino, što utiče na njihov učinak i zaradu. Pored toga, ovi složeni maliciozni programi, za čiju izradu je neophodno izdvojiti desetine hiljada dolara, ne garntuju zaštitu od sofisticiranih antivirus rešenja koja su kreirana tako da mogu da detektuju i analiziraju mnogo složenije malver programe.

Upravo zbog toga, antivirus programi su u 2015. godini u sve većoj meri beležili slučajeve napadnih i neželjenih reklama. Ovo predstavlja važan korak u evoluciji taktika koje koriste sajber kriminalci, pri čemu se mnogi od njih sada ponašaju kao kompanije koje prodaju komercijalne softver programe, aktivnosti i druge „usluge”.

„Sajber kriminal je izgubio i poslednji osećaj strasti koji se mogao primetiti kod napadača. U današnje vreme, malver programi se kreiraju, kupuju i prodaju za specifične zadatke. Tržište komercijalnog malvera je u stagnaciji i u sve većoj meri teži pojednostavljenju. Mislim da više nećemo videti maliciozne kodove u koje su napadači uložili svoje emocije. Ovaj trend su takođe primetili i organizatori ciljanih napada”, izjavio je Vyacheslav Zakorzhevsky, direktor tima za borbu protiv malvera u kompaniji Kaspersky Lab.

Izvor: Kaspersky Lab

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: