Komentar: Dostava – važnija nego ikad

Kaže mi muž pre neki dan da je deo kapitalizma koji baš voli to što može da naruči namirnice za ručak, pa one stignu za 20 minuta. I razmišljam, stvarno jeste tako, dostava je postala nešto na šta smo se navikli, oni su uvek tu za nas da nam ponude komfor i brzinu koju nekada nismo imali…

PCPress.rs Image

Svi smo svesni ubrzanog razvoja online kupovine i aplikacija za dostavu namirnica, pa čak i onih bez kontakta s ljudima. Pandemija je možda generalno uticala loše na ekonomiju sveta, ali posebno na digitalnu ekonomiju i servise za dostavu koji su doživeli ogromnu ekspanziju. Sada, skoro dve godine nakon toga, imamo jednu ušuškanu situaciju u kojoj ne moramo da se cimamo do prodavnice.

Mi smo došli, doneli i ne idemo nikud

Ne tako davno, Glovo, servis za dostavu, kupio je domaći servis Donesi.com i tako postao jedan od lidera na tržištu. Osim u Srbiji, Glovo je napravio još neke akvizicije, poput hrvatske Pauze. ASAP dostava, zakazana dostava, naruči šta želiš, mi stižemo – sve je to kao muzika za potrošačeve uši.

Pročitajte i:  Komentar: Verujemo li tehnologiji i dalje?

Navike potrošača ostaju jer je pandemija potrajala (i još traje) dovoljno dugo da se naviknemo na ovaj fini don’t bother način života. Ove navike iz COVID‑19 ere sigurno neće nestati. Sigurna sam da se neću nikada vratiti na staro da hodam po sat i nešto po supermarketu kako bih kupila sve što mi je potrebno.

PCPress.rs Image

Sa sve većom bazom korisnika koji naručuju, javlja se više grešaka, što je i normalno. A pošto se radi o svetinji – novcu potrošača, servisi za dostavu sada moraju da budu spremni da pruže realan povratak novca, ali i dobru korisničku podršku. Jedan loš komentar čuje se mnogo dalje od 10 dobrih.

Polako raste i konkurencija, i mada se Glovo „rešio“ domaćih takmaca, još uvek nije stao na put stranim. Videćemo kako će se ovo tržište razvijati u narednim godinama, ali sam sigurna da će biti toga još više, da će biti još bolje i komfornije.

Šta nas čeka od servisa za dostavu

Mnoge svetske kompanije koje se bave dostavom već rade na svojim automatskim i smart rešenjima pomoću kojih se dostavlja bez vozača, uz pomoć drona i slično. Za ovo ćemo se verovatno načekati, barem na našim tržištima.

Pročitajte i:  Komentar: Digitalizacija kao podrška održivom razvoju

Ono što se čini kao pametno rešenje to su sigurno posebne pogodnosti za lojalne potrošače, poput premijum članstva koje se, naravno, plaća i koje će se sigurno razvijati zahvaljujući machine learning tehnologiji, odnosno nudiće mnogo bolje i personalizovanije pakete koji zavise od ponašanja korisnika, trošenja i učestalosti kupovine.

Dostava nam štedi vreme. Novca skoro jednako potrošimo, ali vremena sigurno imamo više!

Nadam se da nećemo opet slušati one priče: „Moja baba je sama kupovala stvari i nije joj niko pomagao“, jer mislim da je stvarno vreme da jednom zauvek ukapiramo da su naše babe bile u mnogo nezavidnijem položaju nego mi. Zahvaljujući pristupu informacijama i razvoju tehnologije, možemo samo da napredujemo, tako što ćemo, umesto da sami kupujemo po sat i više, to vreme potrošiti da se malo više povežemo sa onima koje volimo. Hvala svim uređajima koji su nam omogućili da budemo i domaćice i poslovne žene. Zato je danas dostava važnija nego ikad jer nam – štedi vreme. Novca skoro jednako potrošimo, ali vremena sigurno imamo više!

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *