Komentar: TikTok konkuriše Google-u?

Tokom vrelog leta, dok su se mnogi brčkali u moru nakon dve godine karantina i polukarantina, objavljeno je istraživanje u Velikoj Britaniji koje je pokazalo da vrlo brzo raste broj mladih koji koriste isključivo TikTok za pretragu informacija koje ih zanimaju. Mnogi se pitaju je li ovo početak kraja Google-a, ali ne treba da budemo previše pesimistični… ili možda optimistični?

PCPress.rs Image

Za samo pet godina koliko postoji, TikTok je zadobio srca mladih zahvaljujući svom personalizovanom algoritmu i kratkim i zabavnim video-snimcima koje svako može da napravi. Procenjuje se da će ove godine TikTok utrostručiti svoje prihode i time se približiti Google-u i Facebook-u. Neki predviđaju da će do 2024. premašiti čak i YouTube po prihodima od oglašavanja.

Neverovatan rast TikTok-a

Posebnost ove društvene mreže je u dance trendovima, kreativnosti i kratkom formatu. Osim toga, služi kao odlična platforma osetljivim grupama ljudi koji se bore s određenim stanjima, bolestima ili pak seksualnošću. Na TikTok-u mladi otvoreno pričaju o skoro svemu, a na hejtere se slabo obaziru.

TikTok nije početak kraja za Google, ali svakako predstavlja snažan izazov

Mnogi su uz pomoć TikTok-a i popularnosti uspeli da zarade prvi džeparac, a neki i naprave kuću ili pak kupe prvi auto. Kako se kod ove mlade generacije ljudi (tzv. Generacija Z) potrošačke navike tek stvaraju, mnogi brendovi i kompanije se otimaju za njihovu pažnju, što je ujedno i razlog zašto je TikTok uvek bitna i važna tema kada je u pitanju popularnost društvenih mreža.

Pročitajte i:  EU otvara formalni postupak protiv TikToka

Pretraga nije osnovna usluga TikTok-a i daleko je od savršenstva. Nećete dobiti mnogo informacija kao na Google-u, no sama činjenica da veliki broj ljudi pretražuje TikTok u potrazi za dobrim restoranom, mestom za izlazak ili nečim trećim počinje da brine konkurente. Uostalom, ni
Google pretraga nije savršena. Mladi su postali netolerantni na njegove algoritme u kojima se prioritet daje stranicama koje su najbolje optimizovane.

Ako uzmete primer nekog recepta na engleskom jeziku, morate da proskrolujete čitav misaoni proces autora dok konačno ne dođete do recepta. Mladi jednostavno nemaju živaca za to. S druge strane, na TikTok-u fokus je uvek na sadržaju (video-receptu), a ne na nepotrebnom tekstu koji čini samo uvod kako bi se zadovoljio Google-ov algoritam i tekst nakrcao ključnim rečima.

Google-ov odgovor

Nije puno prošlo od prvog govorkanja o dominaciji TikTok-a, a Google je već u drugoj polovini avgusta objavio kako priprema update rangiranja sadržaja prilikom pretraživanja koji će uvesti „značajnije“ promene kada je u pitanju kvalitet onog što se traži, jer će se primat davati stvarnim autorima, odnosno sadržaju koji je „kreiran za ljude od strane ljudi“. Sajtovi koji sadrže popise lista i veštački bilduju sadržaj se, izgleda, neće obogatiti.

Činjenica da veliki broj ljudi pretražuje TikTok u potrazi za dobrim restoranom, mestom za izlazak ili nečim trećim počinje da brine konkurente

Iako neki smatraju da je ovo neki „odgovor“ na pretnje popularnog TikTok-a, ipak oni koji su više u SEO priči znaju da je ovo nešto što Google poboljšava iz godine u godinu i da jednostavno postoje sfere u kojima se oni ne mogu meriti. No, uvek može bolje.

Pročitajte i:  Google testira novi izgled donje trake za pretragu

Može li TikTok da dostigne i prestigne Google? Ovo pitanje sam namerno ostavila za kraj jer to sve više viđam u komentarima stručnjaka za društvene mreže na LinkedIn-u, i to sve nešto u fazonu „YouTube je umro, TikTok ga ubija“ i slično. Ovo nije ni blizu istini. Google nije samo pretraživač već mnogo više od toga. YouTube je već godinama drugi po redu najpopularniji pretraživač na svetu. Google se nije ugasio zbog Facebook-a, nije se ugasio zbog Instagram-a, a sigurno neće ni zbog TikTok-a. Isto kao što su predviđali da će štampa nestati omasovljavanjem Interneta. I naravno, nije nestala, samo su se njena popularnost i uloga promenile. Google je mnogo kompleksniji od toga, tek ćemo videti šta nam sprema u godinama koje dolaze. TikTok, dakle, nije početak kraja za Google, ali svakako predstavlja ozbiljan izazov.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,