Korisničke kritike kao spas za indie video igre

Sve više nezavisnih developera govori o tome koliko su važne kritike igrača, budući da indie igre nikoga ne zanimaju dok ne postanu popularne. Korisnici na Steam i Metacritic platformama rado kritikuju, a komentari nisu uvek prijatni. Uprkos tome su više nego dragoceni, budući da ubrzavaju objavljivanje ispravki, te privlače (ili odbijaju) klijente.

Tema je postala još zanimljivija poslednjih nedelja, budući da je počelo da se raspravlja o tome da se Steam kritike stave u službu slobodnih developera. U pitanju je osetljiva stvar, jer korisničke kritike mogu da unište neku igru, a neke kampanje su toliko uspešne, da kritikovane igre na kraju bivaju uklonjene sa Steama. Sve to ukazuje da kritike nisu uvek korisne, pa se čak razmišljalo o tome da se potpuno ukinu.

Neki eksperti upozoravaju da bi ukidanje kritika bilo više štetno nego korisno, najpre za indie developere. Naime, nezavisne igre teško privlače pažnju, budući da je na tržištu već ogroman broj proverenih naslova. Ističe se da se za ukidanje kritika najpre zalažu oni koji su ljuti zbog negativnih komentara – uglavnom veliki studiji, koji su ponekad meta bombardovanja negativnim komentarima. Uprkos tome, ne postoje čvrsti dokazi da kritike igrača bitno utiču na ukidanje igara, dok je sa druge strane jasno da su veoma korisne kada su u pitanju indie naslovi.

Komentari nepoznatim developerima donose veću vidljivost, što je dragoceno kada iza sebe nemate čitavu imperiju. I sami igrači često ističu da igre kupuju na osnovu komentara onih koji su ih testirali, što je još važnije kada su u pitanju igre koje se gube u moru mejnstrim sadržaja. Na kraju, najveći neuspeh je kada neka igra ostane bez kritika i komentara, budući da to znači da nikoga nije dovoljno zainteresovala. Nedostatak komentara posebno pogađa indie igre, jer je to jedini način da privuku i zadrže igrače.

Izvor: Kotaku