Kreiranje bibliografije

Kreiranje bibliografije

Kada napišete rad za školu, kurs ili za objavljivanje u zvaničnoj publikaciji, jedan od najnapornijih i greškama najpodložnijih delova posla jeste praćenje izvora i pravilno oblikovanje dela sa citatima i bibliografijom. Na sreću, Word isporučuje prilično zgodne i dobro osmišljene alate koji pomažu u tim nezgodnim zadacima. Dok pišete rad, umećite svaki citat direktno u tekst i unosite informacije o svom izvoru. Word čuva te informacije, tako da ćete ih kasnije lako upotrebiti kada isti izvor ponovo citirate. Ako nemate sve potrebne informacije za kompletiranje citata, možete napraviti belešku i popuniti citat kasnije. Bibliografiju ubacujete u dokument kada dodate barem jedan citat ili možete čekati do kraja projekta i kompletiranja dokumentacije. Bibliografija se može ažurirati u bilo koje vreme tako što ćete uključiti dodatne ili modifikovane citate.

Postoji mnogo različitih stilova citiranja i navođenja bibliografije, ali većina akademskih institucija i izdavača preferira standardne stilove koje Word odlično pokriva kroz ugrađene šablone. Word će vam olakšati ovu noćnu moru tako što će ponuditi da automatski formatirate informacije u skladu sa standardnim prihvaćenim stilovima. Izaberite stil citiranja: na tab-u References, u grupi Citations & Bibliography, kliknite na strelicu nadole pored okvira Style. Na padajućoj listi koja se pojavljuje, kliknite na ime stila koji želite da koristite. Stil citiranja koji izaberete jedan je od faktora u određivanju koje se informacije zahtevaju kada dodate novi izvor. Ako se predomislite ili shvatite da postoji bolja varijanta, možete kasnije izabrati i bilo koji drugi stil citiranja. Word će nakon toga automatski promeniti formatiranje koje se primenjuje na sve citate i čitavu bibliografiju.

Pročitajte i:  Objavljeno oktobarsko ažuriranje za Windows 10

(Objavljeno u PC#256)

Facebook komentari: