Dominantan kanal bankarskih servisa – mBanking

AIK Banka je nedavno predstavila najsavremeniji način beskontaktnog plaćanja putem mobilnog telefona – AIKeWallet. Kako ističe naš sagovornik Bojan Pavlović, direktor sektora direktnih kanala AIK Banke, AIKeWallet, u najkraćem, znači digitalizaciju platnih kartica. Svim klijentima banke omogućeno je da od trenutka podnošenja zahteva, u roku od nekoliko minuta preuzmu aplikaciju i aktiviraju digitalnu Mastercard debitnu karticu u svom mobilnom telefonu. Na taj način, svi korisnici AIKeWallet aplikacije mogu da plaćaju pametnim mobilnim uređajem: Android OS, NFC enabled, na POS terminalima sa beskontaktnim čitačem, te da koriste aplikaciju i za uvid u detalje kartice, neophodne za online plaćanja.

PCPress.rs Image
Bojan Pavlović, direktor sektora direktnih kanala, AIK Banka

„Ovo je samo prvi korak u realizaciji punog kapaciteta proizvoda. Nastavićemo da digitalizujemo i druge vrste kartica, kao i da unapređujemo funkcionalnosti u okviru AIKeWallet‑a. Ističem da je na novoj aplikaciji primenjena tokenizacija platnih kredencijala kako bi sigurnost za korisnike bila na najvećem mogućem nivou“, kaže za PC Press g. Pavlović.

Stava ste da je AIK Banka posvećena digitalizaciji. U kojoj meri klijenti vaše banke koriste prednosti elektronskog i mobilnog bankarstva?

Elektronsko i mobilno bankarstvo omogućavaju našim klijentima dostupnost bankarskih usluga i servisa 24/7. Klijenti su oslobođeni naknade za platne naloge ukoliko plaćaju ovim kanalima, što je očigledna prednost korisnika ove aplikacije. Pored toga, e/m‑banking aplikacije sadrže razne dodatne funkcije, kao što su KešKlik za instant slanje novca, funkciju finansijskog asistenta, opciju chat‑a i video‑poziva prema kontakt‑centru i drugo. Ova lista funkcija nastaviće da se povećava u budućnosti, i zaista ove kanale vidimo kao ključne u kontaktu klijenata s našom bankom. Sve više klijenata već sada koristi e/m‑banking aplikacije i očekujemo da taj broj bude u daljem porastu.

U kojoj meri vaša banka ulaže u bezbednost podataka?

AIK Banci je sigurnost poverljivih podataka klijenata najveći prioritet. Ponašamo se u skladu sa svim relevantnim standardima, a u mnogim stvarima idemo i korak ispred, na primer tokenizacija kod eWallet aplikacije. Za sve banke u Srbiji 2018. godina će proteći u skladu s pripremama za Global Data Protection Regulative ‑  GDPR regulativu, koja se u velikoj meri bavi ovim pitanjima. AIK Banka će, kada je reč o sigurnosti, biti konkurentna vodećim bankama u Evropi.

AIK Banka je pustila u rad veliki projekat koji se tiče javnog prevoza u Beogradu, koji podrazumeva plaćanje bankarskim karticama. Kako će to  funkcionisati?

Zajedno s partnerima u projektu, Apex‑om i Mastercard‑om, i uz podršku Sekretarijata za javni prevoz, AIK Banka je realizovala projekat plaćanja bankarskim Mastercard karticama u vozilima javnog gradskog prevoza Beograda. Zamenjeno je skoro 6000 validatora u vozilima, koji sada imaju funkciju beskontaktnog POS terminala, koji je EMV sertifikovan i u potpunosti u skladu sa standardima u industriji. To će omogućiti sugrađanima, domaćim i stranim turistima da plaćaju vožnju na brz i jednostavniji način. Beograd je prvi grad u ovom delu Evrope s realizovanim projektom plaćanja bankarskim karticama u javnom prevozu, čime se približava konceptu pametnih gradova, samim tim i najrazvijenijim metropolama Evrope.

PCPress.rs ImageSledeća faza projekta, planirana za kraj januara 2018. godine, podrazumeva  izdavanje kobrendirane Gradske kartice, kojom će biti omogućeno plaćanje kako u javnom prevozu, tako i na svim POS terminalima s Mastercard logotipom, uz veliki broj popusta u javnim gradskim institucijama, trgovinama, restoranima i drugim mestima. O svemu ovome zainteresovani će moći da se informišu na posebnoj Web stranici www.gradcard.rs. Ovaj projekat će se u narednom periodu dalje razvijati, a ujedno je primer uspešne saradnje privrednih subjektata: AIK Banke, javnih institucija Grada Beograda i tehnoloških partnera – Apex‑a i Mastercard‑a, a u cilju kvalitetnijeg života građana.

Mislite li da je pravnim licima, klijentima vaše banke, potrebna pomoć oko digitalizacije?

Apsolutno, digitalizacija je proces koji prožima sve pore bankarske industrije i sve segmente klijenata. Postoji veliki broj procesa koji mogu da se obave na brži, jednostavniji i moderniji način. AIK Banka razvija mobilnu aplikaciju za mala i srednja preduzeća, posebnu aplikaciju za agro segment klijenata, pratimo potrebe velikih, korporativnih klijenata. Kada je o digitalizaciji reč, nema oblasti i dela poslovanja gde nije dinamično u ovom trenutku.

Da li banke podstiču jedna drugu u pružanju boljih elektronskih usluga klijentima? Konkretnije, kako ocenjujete konkurenciju na ovom polju?

Imajući u vidu pad kamatnih stopa i naknada, i ulazak u finansijske usluge velikih tehnoloških kompanija, bankama je jasno da više nego ikada moraju da budu konkurentne, okrenute klijentima, da znaju njihove potrebe i da predstavljaju partnere klijentima. Ukratko, treba da budu dostupne 24/7. U tom smislu, konkurencija između banaka je u punom jeku. Mišljenja sam da je konkurencija dobra i da banke dosta ulažu u nove i inovativne servise, a na kraju krajeva, klijenti od toga imaju najviše koristi.

Koji su vaši planovi u razvoju mobilnog bankarstva?

Mobilno bankarstvo ne posmatramo kao izolovani kanal distribucije bankarskih servisa, ali će sigurno biti, i negde već jeste, dominantan kanal. AIK Banka razvija Omnichannel platformu, koja će omogućiti da sve servise ponudimo klijentima putem više kanala: elektronsko i mobilno bankarstvo, ATM, Web portal, mreža ekspozitura. Plan nam je da u 2018. godini ponudimo klijentima mogućnost da online, bez fizičkog odlaska u banku, dobiju karticu, otvore tekući račun, dobiju odobrenje za gotovinski kredit, polože depozit. Ukratko, da od kuće završe sve one poslove zbog kojih sada moraju da dođu u ekspozituru.

www.aikbanka.rs

(Objavljeno u PC#250)

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,