PC Press - Sve(t) je marketing

Meso bez mesa: Starbucks uvrstio Impossible kobasicu u meni

Prvi hamburger napravljen od laboratorijskog mesa nastao je u Holandiji 2013. godine, te je od tada sve više kompanija počelo da se interesuje za ovu tehnologiju. Budući da se godišnje potroši oko 300 miliona tona mesa, što je više nego duplo u odnosu na količine koje su se proizvodile pre 30 godina, proces proizvodnje sve više utiče na klimatske promene, i odgovoran je za emitovanje oko 14,5% gasova koji utiču na formiranje efekta staklene bašte.

Bezmesni raj

Neki tvrde da još uvek nema dokaza da je proces proizvodnje mesa u laboratorijama održiv, dok se drugi bave problemom ukusa, te pitaju „da li ovakvo meso uopšte ima dobar ukus?“ Oni koji su ga probali tvrde da ima, te je, na primer, u francuskom restoranu Jardinière „laboratorijski hamburger“ koji se pravi od mesa iz kompanije Impossible Foods, jedna od najpopularnijih stavki na meniju.

Impossible Foods nastavlja da razvija svoj veštački hamburger, te je tako nastao i Impossible Burger 2.0, koji je predstavljen na CES-u 2019. godine. Radi se o, kako tvrde čelnici kompanije, značajnom poboljšanju, te receptu koji nudi bolje nutritivne vrednosti, te ukus i teksturu koji su bliži pravim hamburgerima. Prvi Impossible Burger poslužio je da se odrede nedostaci, te su kritike upotrebljene za poboljšanja u okviru verzije 2.0. Najviše pažnje se posvetilo nutritivnim vrednostima, pa je u okviru nove verzije smanjen broj kalorija, soli i masti, te je poboljšan kvalitet proteina. Da bi se poboljšala tekstura pšenični protein zamenjen je sojinim, koji bolje funkcioniše sa proteinima iz krompira koji se takođe nalaze u novoj verziji.

Sada je na red došla i Impossible kobasica koja se našla u Starbucks ponudi u Sjedinjenim Američkim Državama, na čak 15 hiljada lokacija. Impossible Foods je nekoliko dana pre toga sklopio ugovor i sa Burger King-om, pa se čini da lažno meso polako osvaja tržište.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,